وزیر آموزش و پرورش از جذب بیش از ۵۰ هزار معلم خبر داد و گفت: امسال آزمون استخدامی را طی دو مرحله برگزار کردیم.

صحرایی: آزمون آموزگاری بزرگترین آزمون بعد از کنکور سراسری/ آزمون برای انتقام‌گیری نیست

رضا مراد صحرایی در دیدار با معلمان شیراز با بیان اینکه در سال جاری در دو مرحله آزمون استخدامی معلمان را برگزار کردیم، گفت: در همین راستا بیش از ۵۰ هزار معلم را جذب کردیم که این آمار در تاریخ آموزش و پرورش بی‌سابقه است.

وی با بیان اینکه به لحاظ کیفی نیز توجه زیادی به شیوه جذب معلمان داشتیم، تأکید کرد: در جذب نیرو هیچ‌گاه چنین فرآیند دقیق و بی‌سفارشی انجام نشده است.

وزیر آموزش و پرورش همچنین گفت: در راستای جذب نخبگان امسال ۷۰ رشته و گرایش تحصیلی را وارد آزمون آموزگاری کردیم این در حالی است که قبلاً تنها ۱۴ رشته دانشگاهی می‌توانستند در این آزمون شرکت کنند.

مراد صحرایی، آزمون آموزگاری را بزرگترین آزمون در کشور بعد از آزمون سراسری دانست و افزود: بیش از ۵۰۰ هزار نفر در آزمون مذکور در کشور شرکت کردند. برای آن نیز تعداد زیادی کانون ارزیابی قرار دادیم و این فرایند باعث شد تا بهترین‌ها در جمع ۲۸ هزار نفر قبولی حضور داشته باشند.

وی تصریح کرد: یکی از وظایف ما آموزش آزمون دادن و گرفتن به معلمان است که البته آزمون برای انتقام‌گیری نیست بلکه برای یادگیری است و این بهترین فرصت برای یادگیری خود معلمان است.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه به جایگاه معلم اشاره و آنان را معمار آینده کشور توصیف کرد و افزود: انتخاب معلم، انتخاب کسی نیست که آموزگاری می‌کند بلکه انتخاب کسی است که پروردگاری می‌کند.

مراد صحرایی با بیان اینکه معلم رابطه نسل‌ها را در شتاب تحولات به هم پیوند می‌دهد، گفت: دوره ابتدایی یکی از مهم‌ترین دوران است که اگر شأن و منزلت معلمان ابتدایی درک شود، سنگ بنایی را در این دوره تحصیلی می‌گذارند که در دوره‌های بعد تحصیلی دست مایه دبیران خواهد شد.

وی در عین حال بزرگترین دشمن معلم را تکرار دانست و گفت: تکرار قاتل خاموش معلمی است و اگر معلمی دچار تکرار شود فرسودگی شغلی به سراغش می‌آید و باعث می‌شود معلم از خلاقیت به عادت بیاید.

وزیر آموزش و پروش با بیان اینکه معلم باید انسان‌شناس و مؤلف باشد، گفت: معلم پیشتاز تحولات است و نباید بنده کتاب باشد بلکه باید جلوتر از کتاب حرکت کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.