معاون توسعه، ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری کشور گفت: ظرف ۲ سال گذشته و از آغاز فعالیت دولت سیزدهم پنج هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی ساخته شده است.

احداث ۵۵۰۰کیلومتر راه روستایی در دولت سیزدهم
به گزارش قدس آنلاین،  خداداد مقبلی روز یکشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیران‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار کرد: جاده‌ها زیربنای توسعه اقتصادی، اجتماعی و اشتغال و در واقع محرک صنعت است، رانندگان به عنوان این نیروی محرکه بیشتر وقت خود را در جاده‌ها هستند تا چرخ کارخانه‌ها بچرخد و اشتغالی از بین نرود.

حمل و نقل موتور محرکه اقتصاد کشور است، با توجه به اینکه مسیر ریلی و هوایی کشور تکمیل نیست و با مشکلاتی روبرو است، ۹۵ درصد بار حمل و نقل بر دوش جاده‌ها است.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور اضافه کرد: حدود ۲۲۰ هزار کیلومتر راه داریم که در سالیان متمادی این راه‌ها ساخته شده‌اند و به عنوان یک ارزش و سرمایه ملی در اختیار حمل و نقل کشور هستند و در اقتصاد کشور نقش ایفا می‌کنند، بنابراین همه در نگهداری این سرمایه ملی نقش داریم.

مقبلی گفت: حدود ۲۲۰ هزار کیلومتر راه داریم که در سالیان متمادی این راه‌ها ساخته شده‌اند و به عنوان یک ارزش و سرمایه ملی در اختیار حمل و نقل کشور هستند و در اقتصاد کشور نقش ایفا می‌کنند، بنابراین همه در نگهداری این سرمایه ملی نقش داریم.

وی افزود: هم اینک حدود ۹۷ هزار روستای دارای سکنه داریم که از این تعداد، ۴۰ هزار روستا بالای ۲۰ خانوار هستند که باید برای آنها راه ساخت. برای این ۴۰ هزار روستا باید ۱۴۵ هزار کیلومتر راه ساخته می‌شد. تاکنون راه ۸۴ درصد روستاهای کشور ساخته شده است که در دولت سیزدهم پنج هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی ساخته شده است.

مقبلی بیان کرد: ۴۰ هزار کیلومتر از ۱۱۶ هزار کیلومتر راه روستایی کشور نیاز فوری به روکش آسفالت دارد و رقم بسیار بالایی نیاز دارد و برای هر کیلومتر بیش از ۲۰ میلیارد ریال هزینه لازم است.

سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای به عنوان متولی نگهداری، بهسازی و ایمن سازی راه های کشور جایگاه ویژه ای در توسعه ملی و افزایش بهره وری اقتصادی کشور دارد.

در این مراسم از عابد محمدی قدردانی و "حمیدرضا پیمانجو"به عنوان مدیرکل جدید راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.