مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ساخت ۲ هزار واحد مسکن مهر در استان در دست اجرا است، گفت: پیش‌بینی می‌شود این واحدها در دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد و در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

ساخت ۲ هزار واحد مسکن مهر در کرمانشاه

به گزارش قدس آنلاین، رامین الماسی با بیان اینکه هشت هزار واحد مسکن مهر استان هنوز دفترچه اقساط نگرفته اند و صدور دفترچه برای آنها در دست پیگیری است، افزود: از این هشت هزار واحد ، پنج هزار واحد به مردم واگذار شده و سه هزار واحد نیز هنوز تحویل نشده است.

به گفته وی در طرح مسکن مهر ساخت ۴۶ هزار و ۶۰۰ واحد در استان کرمانشاه در دست اقدام بود که اکثر این واحدها به مردم واگذار شد.

همچنین در طرح مسکن ملی دولت قبل ۴۰ هزار نفر در استان کرمانشاه ثبت نام کردند که به گفته استاندار وقت تنها ۶ هزار و ۵۰۰ نفر توانستند آورده اولیه ۴۰ میلیون تومانی را در موعد مقرر واریز کنند.

الماسی اضافه کرد: در طرح نهضت ملی مسکن دولت فعلی نیز ۲۰۰ هزار نفر ثبت نام کردند و پس از پالایش اولیه، ۵۷ هزار نفر واجد شرایط اولیه شناخته شدند.

در این طرح ساخت ۱۱۶ هزار واحد در مدت چهار سال پیش بینی شده است.

کرمانشاه هزار و ۲۰۰ هکتار بافت فرسوده دارد

مدیرکل راه و شهرسازی در ادامه از وجود هزار و ۲۰۰ هکتار بافت فرسوده در کرمانشاه خبر داد و گفت: بسته ۱۹ بندی تشویقی در حوزه شهرداری‌ها برای بافت‌های فرسوده در نظر گرفته شده است.

الماسی افزود: نگاه ویژه دولت به تحرک تولید مسکن باعث شکل گیری بسته تشویقی ۱۹ گانه و ابلاغ آن شد و این بسته تشویقی صرفا تسهیلات ساخت نیست بلکه تشویقی هایی نیز برای ساده تر شدن صدور پروانه و تراکم نیز هست که باید مردم ساکن در بافت های فرسوده برای استفاده از آن به شهرداری ها مراجعه کنند.

هفته گذشته استاندار کرمانشاه نیز در جلسه شورای مسکن استان بر اطلاع رسانی های عمومی به ساکنان بافت های فرسوده برای استفاده از تسهیلات در نظر گرفته شده تاکید کرد.

محمدطیب صحرایی گفت: خوشبختانه با پیگیری هایی که صورت گرفته، بخش خصوصی وارد چرخه ساخت مسکن شده‌ که بافت فرسوده شهری به عنوان یک ظرفیت ممتاز در حوزه ساخت و ساز می‌تواند مورد توجه ویژه فعالان این حوزه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی در بافت فرسوده یک کمک مناسب به بهبود وضعیت ساکنان این منطقه است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمیعت ساکن در ۳۵ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.