خبرگزاری رویترز به نقل از ۶ نفر که آنها را منابع آگاه معرفی کرد، مدعی شد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه قصد دارد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ که وی را دستکم تا سال ۲۰۳۰ در قدرت نگه می‌دارد، شرکت کند.

ادعای رویترز: پوتین تا ۲۰۳۰ در قدرت می‌ماند/ کرملین: تصمیمی اعلام نشده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، این خبرگزاری انگلیسی به نقل از منابع مذکور افزود: رئیس کرملین احساس می کند باید کشورش را در خطرناک ترین دوره در دهه های اخیر هدایت کند.

رویترز نوشت: پوتین در آخرین روز سال ۱۹۹۹ سکان ریاست جمهوری را از بوریس یلتسین (نخستین رئیس جمهوری روسیه) تحویل گرفت و تاکنون بیشترین دوره ریاست را نسبت به هر حاکم دیگری از زمان ژوزف استالین رهبر سیاسی دوران شوروی سابق داشته است و حتی دوران خدمت او از لئونید برژنف سیاستمدار و دبیرکل کمیته مرکزی حزب کمونیست اتحاد جماهیر شوروی سابق که ۱۸ سال طول کشید، فراتر رفته است.

این خبرگزاری به نقل از منابعی که به دلیل حساسیت سیاست های کرملین خواستند نامشان فاش نشود، افزود: اکنون خبرهایی درباره تصمیم پوتین برای شرکت دوباره در انتخابات مارس ۲۰۲۴ شنیده می شود و مشاوران او خود را برای کارزارانتخاباتی و انتخاب پوتین آماده می کنند.

رویترز با اشاره به این که پوتین هفتم اکتبر (۱۵ مهر) ۷۱ ساله شد، نوشت: نظرسنجی ها نشان می دهد که پوتین از محبوبیت ۸۰ درصدی در داخل کشورش برخوردار است و احتمال پیروزی او وجود دارد.

بر اساس این گزارش، یک منبع دیپلماتیک خارجی نیز که خواست هویتش فاش نشود، گفت پوتین به تازگی تصمیم خود را برای شرکت در انتخابات گرفته و به زودی آن را اعلام می کند.

رویترز نوشت: در حالی که بسیاری از دیپلمات های خارجی، عوامل جاسوسی و مقامات می گویند انتظار دارند پوتین مادام العمر در قدرت بماند، هنوز به طور رسمی طرح های او برای شرکت در انتخابات ۲۰۲۴ تایید نشده است.

این خبرگزاری افزود: دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین از اظهارنظر در این زمینه خودداری کرد و در مصاحبه با خبرگزاری تاس گفت: پوتین هنوز تصمیمی برای انتخاب یک دوره دیگر ریاست جمهوری اش اعلام نکرده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره گزارش رویترز و ادعای تصمیم رئیس دولت روسیه برای شرکت در انتخابات سال ۲۰۲۴ اظهار داشت: پوتین هنوز درباره این موضوع اظهارنظر نکرده است و کارزارهای انتخاباتی هنوز اعلام نشده اند.

تاس نوشت: انتظار می رود روسیه انتخابات ریاست جمهوری خود را در ۱۷ مارس ۲۰۲۴ برگزار کند و شورای فدراسیون روسیه (مجلس علیای پارلمان) در دسامبر ۲۰۲۳ در مورد تاریخ انتخابات، تصمیم گیری خواهد کرد. پس از آن، احزاب سیاسی باید پیش از انتخابات نامزدهای خود را معرفی کنندو پوتین این حق را دارد که به دنبال یک دوره دیگر برای ریاست جمهوری باشد اما هنوز تصمیم خود را در این زمینه اعلام نکرده است.

به نوشته رویترز، پسکوف در سپتامبر (شهریور) گذشته گفته بود اگر پوتین تصمیم به رقابت در انتخابات بگیرد، هیچ کس نمی تواند با او رقابت کند.

کرملین، گزارش ها درباره وضعیت نامساعد سلامت پوتین را رد کرده و آن را اطلاعات گمراه کننده ای که غرب سعی در اشاعه آن دارد، توصیف کرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.