سخنگوی صنعت برق کشور با اشاره به اینکه نیروگاه‌های برق‌آبی نقش مؤثری در تأمین برق تابستان ایفا کردند، گفت: همکاری نیروگاه‌های برق‌آبی کشور توانستیم تابستان را بدون خاموشی را پشت سر بگذاریم.

نیروگاه‌های برق‌آبی به تأمین برق پایدار تابستان کمک کردند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، مصطفی رجبی مشهدی، با حضور در محل شرکت آب و نیرو با اهدای لوح تقدیر از تعامل و اقدام‌های ارزشمند نیروگاه‌ها در دوره اوج مصرف برق که موجب حفظ پایداری شبکه سراسری و تأمین برق مطمئن شد، قدردانی کرد.

وی ادامه داد: نیاز مصرف برق نسبت به سال گذشته افزایش قابل‌توجه داشت.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: نیروگاه گتوند در بین نیروگاه‌های برق‌آبی به طور خاص در بیشتر روزهای پیک شبکه ۲۴ ساعته در مدار تولید بوده و کمک شایانی به شبکه برق کرده است.

نیروگاه‌های برق‌آبی آماده برای تأمین برق تابستان آینده

شیبانی، مدیرعامل شرکت آب و نیرو نیز از همکاری بسیار خوب مرکز کنترل کشور با نیروگاه‌ها نیز قدردانی کرد و گفت: تا پایان اسفند تعمیرات واحدهای نیروگاهی به پایان خواهد رسید و در پیک سال ۱۴۰۳ با حداکثر ظرفیت آماده تولید خواهند بود.

گفتنی است؛ نیروگاه‌های برق‌آبی نیروگاه‌هایی هستند که بر روی برخی سدهای کشور قرار گرفته و با چرخش توربین توسط آب سد به تولید برق کمک می‌کنند. این نیروگاه‌ها در تابستان و با افزایش نیاز شبکه برق در مدار قرار می‌گیرند تا نیاز شبکه را برطرف سازند.

نیروگاه‌های برق‌آبی باگذشت پیک تابستان برای تعمیرات از مدار خارج می‌شوند تا در مواقع دیگر که نیاز شبکه هست بتوانند کمک کنند. نیروگاه‌های برق‌آبی حدود ۱۲ هزار مگاوات نیاز شبکه را تأمین می‌کنند.

بر همین اساس اکنون تعمیرات سالانه ۲۰ واحد نیروگاهی برق‌آبی شرکت آب و نیرو با ظرفیت کل بیش از ۳ هزار مگاوات برای آماده‌سازی این واحدها برای تولید انرژی پایدار و مطمئن در پیک زمستان آغاز شد.

تولید نیروگاه‌های برق‌آبی شرکت آب و نیرو در نیمه نخست امسال نسبت به سال گذشته افزایش ۸۰ درصدی داشته است که این میزان رشد تولید، معادل مصرف برق یک سال دو استان شمالی کشور (گیلان و مازندران) است؛ البته ۹۰ درصد تأمین برق بر عهده نیروگاه‌های حرارتی است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.