ما اغلب از بچه های با استعداد در مدرسه، ورزشکاران نخبه در ورزش و کودکان شگفت انگیز در موسیقی تجلیل می کنیم. اما برای رسیدن به موفقیت لازم نیست یک اعجوبه باشید.

با این عادت‌های کوچک به افرادی موفق تبدیل شوید

به گزارش قدس آنلاین، فرآیند یادگیری زمانی که دانشی را به دست می آوریم به پایان نمی رسد، بلکه زمانی کامل می شود که ما به طور مداوم آن دانش را به کار ببریم.

در اینجا ۱۱ تغییر کوچک در زندگی که افراد بسیار موفق که هر روز آن ها را انجام می دهند آورده شده است:

۱. به دنبال راحتی نیستند.

به جای اینکه فقط برای یادگیری تلاش کنید، سعی کنید احساس ناراحتی کنید. پیگیری ناراحتی، شما را در مسیری سریعتر برای رشد قرار می دهد. اگر کاری را به درستی انجام دهید، ابتدا باید احساس اشتباه کنید.

۲. بودجه اشتباهی تعیین می کنند.

برای تشویق به آزمون و خطا، حداقل تعداد اشتباهی را که می خواهید در طول روز یا در هفته انجام دهید، تعیین کنید. وقتی انتظار دارید زمین بخورید، کمتر در مورد آن فکر کرده و بیشتر پیشرفت می کنید.

۳. به دنبال مشاوره هستند، نه بازخورد.

بازخوردها نگاه رو به عقب هستند، باعث می شود مردم از شما انتقاد یا شما را تشویق کنند. اما مشاوره آینده نگری است و باعث می شود مردم شما را راهنمایی کنند.

می‌توانید با پرسیدن یک سوال ساده، منتقدان و تشویق‌کنندگان خود را وادار کنید که بیشتر شبیه مربیان رفتار کنند: «دفعه بعد چه کاری را می‌توانم بهتر انجام دهم؟»

۴. آنها متوجه می شوند که به کدام منابع باید اعتماد کنند.

تصمیم بگیرید که چه اطلاعاتی ارزش جذب دارند و کدام اطلاعات باید فیلتر شوند. به مشاورانی که دارای تخصص (اعتبار) مرتبط هستند گوش دهید، آن ها شما را به خوبی می شناسند و بهترین چیز را برای شما می خواهند.

۵. برای تعالی می کوشند نه کمال.

پیشرفت از حفظ استانداردهای بالا حاصل می شود، نه از بین بردن هر نقصی! کاستی هایی را که می توانید بپذیرید شناسایی کنید. در نظر بگیرید که واقعاً کجا به بهترین ها نیاز دارید و کجا می توانید به کمتر هم راضی شوید.

در پایان روز از خود بپرسید: آیا خودتان را به انسان بهتری تبدیل کردید؟ آیا شخص دیگری را به انسان بهتری تبدیل کرده اید؟

۶. آنها آخرین قاضی خودشان هستند.

سرافکنده کردن دیگران بهتر از سرافکنده کردن خود است. قبل از اینکه چیزی را در جهان نشان کنید، ارزیابی کنید که آیا شما را به خوبی نشان می دهد یا خیر. اگر این تنها کاری بود که مردم از شما دیدند، آیا به آن افتخار می کردید؟

۷. روزمرگی را به منبع شادی روزانه تبدیل می کنند.

برای حفظ اشتیاق، برای خود بازی طراحی کنید. چالش‌های سرگرم‌کننده‌ای برای مهارت‌سازی راه‌اندازی کنید. مثلا دستیاران پزشکی که مهارت‌های ارتباطی غیرکلامی خود را با استفاده از کلمات نامربوط در بازی‌های کمدی بدیع تقویت می‌کنند.

۸. وقتی گیر می کنند، عقب می روند تا بتوانند رو به جلو حرکت کنند.

وقتی به بن بست رسیدید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که به عقب برگردید و مسیر جدیدی پیدا کنید. شاید احساس پسرفت کنید، اما اغلب این تنها چاره برای یافتن راهی برای پیشرفت است.

۹. آنچه را که می خواهند یاد بگیرند را آموزش می دهند.

بهترین راه برای یادگیری چیزی، آموزش آن است. بعد از توضیح بهتر آن را می‌فهمید و بعد از اینکه وقت گذاشتید و آن را به خاطر آوردید، آن را بهتر به کار می گیرید. می توانید این کار را به صورت گروهی انجام دهید و هر یک از اعضا یک مهارت یا تکه ای از اطلاعات را آموزش می دهند.

۱۰. درها را به روی افرادی باز می کنند که دست کم گرفته شده و نادیده گرفته می شوند.

سیستم‌هایی ایجاد کنید که روی همه سرمایه‌گذاری کنید و فرصت‌هایی را برای همه ایجاد کنید؛ و فقط به سراغ دانش‌آموزان با استعداد یا کارمندان با پتانسیل بالا نروید. یک سیستم خوب به افراد کم برخوردار و افرادی که دیر شکوفا شده اند این فرصت را می دهد که نشان دهند تا چه حد پیشرفت کرده اند.

۱۱. به سفر ذهنی در زمان می پردازند.

هنگامی که در تلاش برای قدردانی از پیشرفت خود هستید، در نظر بگیرید که گذشته شما دستاوردهای فعلی شما را چگونه می بیند. اگر پنج سال پیش می دانستید که اکنون چه کاری انجام می دهید، چقدر افتخار می کردید؟

منبع: سی‌ان‌بی‌سی

مترجم: امیرمحمد سلطانپور

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.