مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی از پیگیری های استان برای مانع زدایی از مسیر معادن در دویست و هشتاد و هفتمین کمیته تخصصی هیات مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار خبرداد.

مانع زدایی از مسیر معادن خراسان جنوبی

به گزارش قدس انلاین، مرتضی ذاکریان، امروز سه شنبه، ۱۶ آبان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه طی هفته جاری دویست و هشتاد و هفتمین جلسه کمیته تخصصی هیأت مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، اظهار کرد: بخش معدن از پیشران‌های اقتصادی خراسان جنوبی است که برای مانع زدایی از مسیر معادن استان در این کمیته پیشنهاداتی از سوی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان ارائه شد.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی به عنوان یکی از پنج استان معدنی کشور دارای قابلیت‌های معدنی قابل توجهی است، بیان داشت: تنوع مواد معدنی در این استان ۵۷ ماده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با اشاره ماده ۲۴ قانون معادن اظهار کرد: استعلام از دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط، توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و فقط یک‌بار برای صدور پروانه اکتشاف باید انجام گیرد.

وی تصریح کرد: برخی دستگاه‌های صادر کننده مجوز ملاحظاتی دارند که با اولویت‌های امروز استان از لحاظ رشد سرمایه گذاری به منظور افزایش اشتغال و توسعه استان انطباق لازم را ندارد.

ذاکریان با بیان اینکه با استناد به همین ماده قانونی، ۸۳ درصد پهنه‌های معدنی خراسان جنوبی حبس شده است، ادامه داد: برای برخی ماده‌های معدنی که آلایندگی و آسیب زا باشند، و یا برای استخراج و بهره برداری از آنها عرصه منابع طبیعی و محیط زیست مورد تهدید قرار بگیرد پاسخ مورد قبول است اما ممکن است برای ماده معدنی دیگری امکان اکتشاف و بهره برداری در آن محدوده وجود داشته باشد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی تصریح کرد: دستگاه‌های ذی‌ربط با استناد به این ماده قانونی اذعان دارند که یک بار پاسخ استعلام برای محدوده داده شده و بررسی مجددی انجام نمی‌شود.

ذاکریان عنوان کرد: پیشنهاد شد اگر محدوده‌ای برای اکتشاف ماده معدنی توسط متقاضی درخواست شد و به هر دلیل فرد متقاضی نتوانست نظر دستگاه تخصصی را برای آن ماده معدنی جلب نماید می‌بایست با در نظر گرفتن محدودیت زمانی آن محدوده مجدداً آزاد و در اختیار سایرین قرار گیرد. چرا که ممکن است متقاضی ماده معدنی و در شرایط دیگر موفق به اخذ موافقت آن دستگاه شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی یادآورشد: در این زمینه مقرر شد نظر دستگاه‌های ذیربط اخذ و برای رفع این مشکل اقدام شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.