رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، عزم راسخ را مقاوم‌ترین اسلحه مجاهدان غزه در نبرد با صهیون عنوان کرد.

حمایت از مردم مظلوم غزه وظیفه مسلمانان و آزاد اندیشان جهان است

عبدالحمید طالبی در همایش «فلسطین سرزمین پایدار» که در ذیل برنامه سه شنبه های فرهنگی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با همکاری سازمان علمی و فرهنگی و معاونت بین الملل آستان قدس رضوی و دبیرخانه هشتمین پیش نشست بین المللی پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا(ع)در تالار قدس کتابخانه مرکزی حرم مطهر برگزار شد، حمایت از مردم مظلوم غزه را وظیفه مسلمانان و آزاد اندیشان جهان برشمرد. 
وی به بیاناتی از امام راحل (ره) اشاره کرد که خطاب به ملت فلسطین و امت اسلام اهمیت قدس شریف و لزوم مبارزه با اشغالگران قدس‏ فرمودند: مسئله قدس یک مسئله شخصی نیست و یک مسئله مخصوص به یک کشور و یا یک مسئله مخصوص به مسلمین جهان در عصر حاضر نیست، بلکه حادثه‌‏ای است برای موحدین جهان و مؤمنان اعصار گذشته و حال و آینده، از روزی که مسجد الاقصی‏ پی‌‏ریزی شد تا آن‌گاه که این سیاره در نظام هستی در گردش است.
طالبی، وجود ۶ هزار اسیر فلسطینی با احکام حبس ۲۰ تا ۴۰ سال بدون محاکمه، تشدید توهین صهیونیست به مسجدالاقصی، ادامه محاصره ۱۶ ساله غزه و مرگ تدریجی مردمان آن، سرکوب شدید فلسطینی‌ها در کرانه باختری و برنامه صهیونیسم برای کوچ دادن ۲ میلیون ۵۰۰ هزار یهودی به سرزمین‌های اشغالی عاملی بر حرکت افتخارآمیز حماس در طوفان الاقصی و مقابله با رژیم غاصب صهیونیستی عنوان کرد. 
وی با بیان ظلم‌ها و محدودیت‌های روا شده بر ملت فلسطین، به درایت ایشان در مقابله با رژیم غاصب اشاره کرد که با حفر ۵۰۰ کیلومتر تونل امان از دشمن صهیون گرفتند و آنان را به پناهگاه‌ها کشاندند. 
طالبی در ادامه ضمن تحسین عزم راسخ ملت مظلوم فلسطین برای مقابله با دشمن گفت: امیدواریم جهان به زودی شاهد پیروزی غرور آفرین ملت فلسطین باشد.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.