نشست خبری مهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با موضوع برگزاری مرحله کشوری جشنواره الگوهای برتر تدریس ظهر امروز برگزار شد.

معاون آموزش متوسطه بیان کرد؛ تعداد متقاضیان تجربی کم که نشد هیچ؛ زیاد هم شد!

کاظمی در این نشست گفت: با اشاره به تغییر ملاک‌ها و نحوه جذب معلمان در آزمون دبیری اخیر آموزش و پرورش گفت: در این آزمون کانون‌های ارزیابی متعددی طراحی کردیم. پیش از این برای هر یک از داوطلبان حداکثر نیم ساعت زمان برنامه‌ریزی می‌کردیم و در این زمان کوتاه داوطلبان را ارزیابی می‌کردیم ولی در آزمون اخیر حداقل ۶ ساعت هر داوطلب مورد ارزیابی قرار می‌گرفت و در ارائه تحلیلی، بحث گروهی و آموزش جمعی مورد ارزیابی قرار می‌گرفت.

معاون آموزش متوسطه گفت: در این آزمون ۳۲۵ هزار نفر شرکت کردند که ۴۲ هزار نفر به مرحله ارزیابی رسیدند و ۱۵ هزار و پنج نفر جذب شدند. حدود ۱۴ هزار نفر هم به ارزیابی تکمیل ظرفیت رسیدند.

وی با بیان اینکه به دنبال افزایش هنرستان‌های جوار صنعت هستیم؛ گفت: ۲۰ هنرستان جوار صنعت ایجاد شده و در تلاشیم این تعداد را بیشتر کنیم.

معاون آموزش متوسطه با بیان اینکه در تلاش هستیم سهم رشته ریاضی را افزایش دهیم گفت: حدود دو درصد دانش آموزان رشته انسانی کاهش و رشته ریاضی افزایش یافت ولی در کاهش متقاضیان رشته تجربی ناکام بودیم و یک دهم درصد تعداد دانش آموزان رشته تجربی افزایش یافته است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.