رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: ۱۰ هزار و ۲۴۳ نفر تحت پوشش این کمیته در آزمون‌های استخدامی ادارات قبول شدند.

رئیس کمیته امداد خبر داد؛ پذیرش بیش از ۱۰ هزار مددجوی کمیته امداد در آزمون استخدامی

سیدمرتضی بختیاری در همایش ملی تجلیل از دانش‌آموزان نخبه و تیزهوشان تحت حمایت کمیته امداد گفت: حدود ۷۲۰ هزار دانش‌آموز و ۶۰ هزار دانشجو و طلبه تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند که باید این افراد همانند دیگر دانشجویان و دانش‌آموزان عادی از امکانات برخوردار باشند.

وی همچنین به پوشش ۱۰ هزار دانشجو و دانش‌آموز نخبه اشاره کرد و اضافه کرد: برنامه‌ریزی ما این است که در آینده نخبه‌های بیشتری در مجموعه کمیته امداد تحت پوشش قرار گیرند.

بختیاری تاکید کرد: افتخار می‌کنیم که اکنون ۸۵ درصد دانشجویان فرهنگی تحت پوشش کمیته امداد بیشتر شده و ۷۰ درصد از دانش‌آموزان سمپاد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، همچنین در حوزه پذیرش در مدارس نمونه دولتی رشد ۲۰۰ درصدی تحت پوشش کمیته امداد را شاهد هستیم و جهش ۹۲ درصدی قبولی پزشکی را در سال جاری داشتیم.

در همین باره معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری نیز گفت: دانش‌آموزانی که از مناطق محروم و خانواده کم‌برخوردار وارد دانشگاه می‌شوند ماندگاری و دلباختگی بیشتری به کشور دارند.

روح‌الله دهقانی‌فیروزآبادی در این همایش افزود: این دانش‌آموزان ماندگاری و تعلق خاطر بیشتری در کشور و نام مقدس جمهوری اسلامی دارند و به این علت باید به آنان گفت ایران برای آن هاست و باید با تلاش خود کشور را برای آینده بسازند. وی ادامه داد: تجربه نشان داده است دانش‌آموزانی که از مناطق محروم وارد دانشگاه می‌شوند نسبت به کشورشان سپاسگزاری بیشتری دارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.