اعضای شورای امنیت سازمان ملل به درخواست روسیه امروز چهارشنبه برای بررسی انفجار مشکوک خطوط گاز «نورد استریم» نشست غیرعلنی برگزار می‌کند.

نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره انفجار خطوط گاز «نورد استریم»

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، نماینده برزیل در سازمان ملل اعلام کرد که شورای امنیت سازمان ملل امروز چهارشنبه برای بررسی انفجار خط لوله گاز نورد استریم، نشست غیرعنلی برگزار خواهد کرد.

این نشست به درخواست روسیه برگزار می‌شود.

۲۷ سپتامبر پارسال و در بحبوحه جنگ روسیه و اوکراین، رسانه‌ها از وقوع انفجار در خطوط گاز «نورد استریم ۱ و ۲»، خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا در نزدیکی آب‌های اقتصادی سوئد و آبهای دانمارک خبر دادند که دچار خسارت شدید شدند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین هفته پیش اعلام کرد که حمله تروریستی به خطوط لوله نورد استریم به نوعی از سوی آمریکا وانگلیس سازماندهی شده است.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که مهم این است که عملاً چنین حمله تروریستی علیه زیرساخت‌های حیاتی انرژی که متعلق به یک سرمایه‌گذاری مشترک بین‌المللی است، به نوعی ازسوی آمریکا و انگلیس طراحی شده است.

پیش از این سیمور هرش روزنامه نگار مشهور آمریکایی و برنده جایزه پولیتزر امروز در سخنانی فاش کرد: آمریکا در ماجرای «نورد استریم» اقدامات خرابکارانه ای را انجام داد؛ زیرا این تنها خط لوله ای بود که آنها می توانستند به آن حمله کرده و سپس به راحتی آن را انکار کنند.

روزنامه نگار مشهور آمریکایی در ادامه افزود: سازمان سیا (سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا) دستورات نامشخص «بایدن» درباره نورد استریم را گامی به سوی جنگ جهانی سوم می داند. برنده جایزه پولیتزر اضافه کرد: حمله تروریستی به نورد استریم با ترس آمریکا از ازدست دادن نفوذ در اروپای غربی مرتبط است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.