معاون سلامت پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه چند استان درگیر پشۀ آئودس است، گفت: این حشره تاکنون ناقل بیماری در کشور نبوده‌ است.

درگیری چند استان کشور با پشه آئدس/ گزارشی مبنی‌بر انتقال ویروس‌های خطرناک نداریم

به گزارش قدس آنلاین،  علی‌محمد لطیفی ظهر امروز در جلسه شورای اداری لرستان، اظهار داشت: پیشرفت‌های نظامی ایران مافوق تصور دشمنان شده‌ است و ژنرال ارشد دفاعی آمریکایی معترف شده‌ که برتری هوایی خود را در خلیج‌ فارس از دست‌ داده‌اند.

وی با اشاره به جنگ روانی ناوهای آمریکایی، افزود: خیلی از مسئولان خودشان را می‌باختند، اما عده‌ای دیگر انرژی می‌گرفتند و می‌گفتند که ما حریفتان هستیم.

معاون سلامت پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه هیمنه آمریکا شکسته شده‌ است، عنوان کرد: حضرت امام خمینی (ره) سه کلیدواژه «طبل توخالی»، «شیطان بزرگ» و «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» را برای آمریکا به‌کار برده‌اند.

وی با اشاره به تمرکز دشمن بر جنگ ترکیبی پیچیده جهانی، بیان کرد: دشمنان روی تمام مؤلفه‌های قدرت ما متمرکز شده‌اند و با تشکیل یک مثلث برای ضربه‌زدن به حلقه‌های اتصال این مؤلفه‌ها به‌دنبال شکست انقلاب هستند.

لطیفی با تأکید به اینکه دشمنان درصدد هستند که ارتباط مردم با مؤلفه‌های قدرت ایران از جمله ارتباط با ولایت‌فقیه را قطع کنند، گفت: دشمنان با حملات سایبری درصدد هستند که مردم را برای حضور در خیابان‌ها تحریک کنند تا به اهدافشان برسند.

معاون سلامت پدافند غیرعامل کشور با اشاره به تشکیل قرارگاه مردم‌محور دفاع از مردم، ابراز کرد: اگر شعارهایی «مانند نه غزه و نه لبنان» و جریان‌هایی شکل می‌گیرد در راستای برنامه‌ریزی یک جنگ ترکیبی است تا ذهن و درک ما را به‌گونه‌ای مدیریت کنند تا در راستای منافع دشمن فکر کنیم.

لطیفی با بیان اینکه کاهش جمعیت هم‌ اکنون به دغدغۀ اول کشور مطرح است، گفت: عده‌ای می‌گویند که برای جبران کاهش جمعیت فقط پنج سال زمان داریم، اما مجری این سیاست غلط برنامه‌ریزی از سمت دشمن است.

وی با اشاره به رسالت پدافند غیرعامل، افزود: ما در حوزه پدافند غیرعامل باید همسو با اقتدار دفاعی کشور حرکت کنیم و پدافند غیرعامل به معنای مصون‌سازی زیرساخت‌های حساس کشور است.

معاون سلامت پدافند غیرعامل کشور با تأکید به کاهش آسیب‌پذیری‌ها، عنوان کرد: دشمن به‌صورت لحظه‌ای برای ما برنامه‌ریزی می‌کند و حملات پیچیده سایبری را برای کشور طراحی می‌کند.

وی با بیان اینکه از طریق حملات سایبری می‌توان یک کشور را فلج استراتژیک کرد، بیان کرد: لازمه افزایش بازدارندگی کشور آموزش، ارتقای سطح آمادگی، تداوم فعالیت‌های ضروری و بی‌اثر سازی اقدامات خصمانۀ دشمن است.

لطیفی با اشاره به شکل‌گیری قرارگاه مقابله با مهاجمان زیستی کشور، گفت: امنیت غذایی ما در معرض تهدید دشمن است و نخیلات و محصولات کلیدی کشور در معرض مهاجمانی است که از بیرون طراحی شده‌اند.

معاون سلامت پدافند غیرعامل کشور با اشاره به ایجاد یک خط پدافندی در جیرفت کرمان برای مقابله با مهاجمان زیستی، ابراز کرد: مهندسی حشرات در دستور کار بخش دفاعی آمریکا است و موسسه پیشرفته تحقیقات آمریکا در یک دهه گذشته روی مهندسی حشرات از جمله پشه آئدس تمرکز کرده‌ است.

لطیفی با بیان اینکه تمرکز ۳۰۶ پایگاه تحقیقاتی بیولوژیک دشمن روی ایران، چین، روسیه و کره شمالی است، گفت: هزینه‌های هنگفت دشمن روی مهندسی حشرات است و پشه آئودس ناقل سه بیماری خطرناک است.

وی با تأکید به اینکه چند استان کشور درگیر پشه آئودس است، افزود: این حشره تاکنون ناقل بیماری در کشور نبوده‌ و یکی از خطرناک‌ترین ویروس‌ها زیکاویروس است که باعث ناهنجاری در تولدها می‌شود.

معاون سلامت پدافند غیرعامل کشور با اشاره به زوال جنگل‌های بلوط لرستان، عنوان کرد: مرکز تحقیقات بلوط را سال‌های گذشته در دانشکده کشاورزی این استان ایجاد کردیم و سپیددشت به‌عنوان نخستین شهر سبز کشور معرفی و تصویب شد، اما پیگیری نشد.

وی با بیان اینکه کمربند سبز کشور در زاگرس واقع است، بیان کرد: این منطقه به‌عنوان زنجیره مهم امنیت غذایی در کشور مطرح است و همین جنگل‌های بلوط منحصر به استان‌های زاگرس‌نشین نیست.

لطیفی با اشاره به فناورهای تهدیدها و شالوده شکن توسط دشمن، گفت: حشره‌های سایبرد پهپادهایی است که تحت کنترل انسان است تا طغیانی از ملخ‌ها را شکل دهد و آمریکا و اسرائیل روی این موضوع کار می‌کنند.

معاون سلامت پدافند غیرعامل کشور با تأکید به اینکه دشمن درصدد است که مردم جهان را به‌سمت حشره‌خواری سوق دهد، ابراز کرد: دشمن برای استفاده از حشرات دلایل زیست‌محیطی را مطرح می‌کند.

وی با بیان اینکه ۲۸ برنامه برای پدافند غیرعامل لرستان به امضا شده‌، بیان کرد: امیدواریم این برنامه‌ها به‌خوبی در این استان اجرا شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.