یک خبرگزاری انگلیسی به نقل از یکی از مقام‌های ارشد رژیم صهیونیستی مدعی شد که این رژیم قصد اشغال نوار غزه یا کنترل طولانی مدت آن را ندارد.

رویترز: اسرائیل قصد اشغال یا کنترل طولانی مدت غزه را ندارد

به گزارش قدس انلاین به نقل از خبرگزاری فارس، خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی که نامش را فاش نکرد خبر داد که این رژیم قصد اشغال نوار غزه یا کنترل آن برای مدت زمان طولانی را ندارد.

 «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا امروز چهارشنبه (هشتم نوامبر، ۱۷ آبان) از اسرائیل خواست غزه را بعد از پایان جنگ با حماس بار دیگر اشغال نکند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزیر خارجه آمریکا پس از مذاکرات گروه هفت در ژاپن در گفت‌وگو با خبرنگاران، آنچه «عناصر کلیدی» برای ایجاد «صلح و امنیت پایدار» خواند را فهرست کرد.

بلینکن گفت ایالات متحده معتقد است عناصر کلیدی باید شامل «عدم تغییر مکان اجباری فلسطینیان از غزه، نه اکنون و نه بعد از جنگ؛ عدم استفاده از غزه به عنوان بستری برای تروریسم یا سایر حملات خشونت‌آمیز؛ و عدم اشغال دوباره غزه بعد از پایان درگیری» باشد. به گفته وی، سایر شرایط شامل عدم تلاش برای انسداد و محاصره غزه یا هر گونه کاهش (کوچک‌سازی) در قلمرو غزه می‌شود. 

پیش‌تر، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم موقت صهیونیستی در واکنش به مخالفت آمریکا با اشغال دوباره غزه مدعی شد: «نمی‌دانم پس از حذف حماس چه اتفاقی خواهد افتاد، اما [جنگ] با چیزی کمتر از حذف آنها پایان نمی‌یابد». مشاور ارشد نتانیاهو نیز در مصاحبه با شبکه «سی‌ان‌ان» ادعا کرد: «حضور امنیتی اسرائیل باید در غزه وجود داشته باشد و این به معنای اشغال و کنترل جمعیت آن نیست».

در حالی که بیش از یک ماه  از آغاز حملات گسترده به نوار غزه و ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر گسترش دامنه آن سپری می‌شود نیروهای اشغالگر همچنان در حال دریافت ضربات شدید در محورهای مختلف، از سوی نیروهای مقاومت هستند.

پیش از این، عضو دفتر سیاسی حماس در پاسخ به ادعاهای واشنگتن و تل‌آویو مبنی بر از بین رفتن قدرت این جنبش در نوار غزه و عدم تاثیرگذاری آن بر آینده، تصریح کرد: بخشی از بافت ملی فلسطین هستیم و در کنار مقاومت خواهیم بود.

پایان پیام/.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.