سیزدهمین جشنواره زوج‌های جوان کارکنان شاغل نیروی پدافند هوایی ارتش در مشهد پایان یافت.

جشنواره زوج‌های جوان پدافند هوایی ارتش در مشهد پایان یافت

به گزارش قدس خراسان، اختتامیه سیزدهمین جشنواره زوج‌های جوان ویژه دانشجویان و کارکنان شاغل نیروی پدافند هوایی ظهر چهارشنبه با حضور حجت الاسلام محمدباقر روشندل، رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی، امیر سرتیپ محمد یوسفی خوش قلب، معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش و جمعی از مسئولین استانی، کشوری و لشکری به میزبانی منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور برگزار شد.

زن، محور و پایه ساختار خانواده است

امیر سرتیپ محمد یوسفی خوش قلب، معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش ضمن تشکر از عوامل برگزاری این مراسم گفت: زن و مرد، خانواده را به‌عنوان کوچک‌ترین واحد اجتماعی تأثیرگذار بر فرهنگ جامعه تشکیل می‌دهند و خانواده خاستگاه توالد و تکاثر انسانی و رمز و راز پایداری و ماندگاری بشریت و معیار و راهنمای رفتار و استحکام بخش ملاک‌ های اخلاقی و تربیتی برای فرزندان است.

امیر سرتیپ خوش قلب ارتباط تنگاتنگ نقش اجتماعی زن با جایگاه وی در خانواده را یادآور شد و افزود: زن، محور و پایه ساختار خانواده و اصلاح‌گر و زمینه ساز موفقیت در زندگی اجتماعی است.

وی ادامه داد: فضای صمیمی، تنها راه ساختن خانواده خوشبخت است که به نوبه خود نقش مهمی در امنیت روانی دارد و در زندگی تمام افراد جامعه نمود پیدا می‌کند.

اسلام نقش‌های تربیتی، فرهنگی و اجتماعی خاصی برای زن در نظر گرفته است

در این مراسم همچنین حجت الاسلام محمدباقر روشندل، رییس اداره عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی با بیان اینکه تشکیل خانواده مهمترین ترین وظیفه زن و مرد است، گفت: رعایت احترام متقابل، اظهار محبت و وظیفه شناسی زوجین، پایه‌های زندگی را مستحکم می‌کند.

رییس اداره عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی افزود: رازداری، وفاداری و صبوری متقابل از دیگر مواردی است که در استحکام و دوام زندگی نقش دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اسلام نقش‌های تربیتی، فرهنگی و اجتماعی خاصی برای زن در نظر گرفته است، اظهار کرد: نقش تربیتی و فرهنگی زن از طریق جایگاه بی‌بدیل وی در خانواده تحقق می‌یابد و زن به عنوان فردی مسئول در خانواده نقش تعیین کننده‌ای در تربیت فرزندان داشته و از این طریق در ارتقای فرهنگ جامعه بشری نقش مهمی ایفا می‌کند.

روشندل خاطر نشان کرد: در زندگی نباید باطن زندگی خود را با ظاهر زندگی دیگران مقایسه کنیم همچنین زوجین باید قدردان زحمات نسبت به همدیگر و رازدار هم باشند.

رییس اداره عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی گفت: در این همایش پر برکت و در این مکان مقدس، از زن مسلمان می‌خواهیم نهاد و باطن خجسته خویش را بشناسند و نقش‌های تربیتی، فرهنگی و اجتماعی خود را از طریق نهاد خانواده تحقق بخشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.