رئیس‌جمهور گفت: ایران و تاجیکستان می‌توانند با تقویت همکاری‌ها در بخش فرهنگ و به‌ویژه حفظ زبان فارسی، نقش موثری در انتقال این سرمایه ارزشمند به نسل‌های پیش رو ایفا کنند.

ایران و تاجیکستان می‌توانند نقش موثری در انتقال سرمایه ارزشمند زبان فارسی به نسل‌ها ایفا کنند

به گزارش قدس انلاین به نقل از ایسنا، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور شامگاه چهارشنبه در بخش پایانی برنامه‌های سفر به تاجیکستان، در دیدار «محمدطاهر ذاکرزاده» رئیس مجلس نمایندگان این کشور، با اشاره به عزم و اراده جمهوری اسلامی ایران و تاجیکستان برای تقویت و توسعه روابط در زمینه‌های مختلف، بر افزایش تلاش‌ها برای فعال‌سازی ظرفیت‌های متنوع موجود در دو کشور، در راستای ارتقای هر چه بیشتر سطح همکاری‌ها تاکید کرد.

رئیسی در ادامه بخش صنعت، معدن، کشاورزی، نفت و گاز، آب و برق، صدور خدمات فنی-مهندسی و راه‌سازی را از جمله زمینه‌های مناسب برای توسعه همکاری‌های دوجانبه میان دو کشور عنوان کرد و افزود: ایران و تاجیکستان همچنین به واسطه برخورداری از پیشینه مشترک فرهنگی و تاریخی، می‌توانند با تقویت همکاری‌ها در بخش فرهنگ و به‌ویژه حفظ زبان فارسی، نقش موثری در انتقال این سرمایه ارزشمند به نسل‌های پیش رو ایفا کنند.
رئیس جمهور تلاش و مساعدت در جهت سامان یافتن وضعیت افغانستان و استقرار دولتی فراگیر در این کشور و همچنین تقویت منابع آبی دو کشور در سد دوستی را از دیگر حوزه‌های همکاری میان ایران و تاجیکستان برشمرد و بر اهمیت نقش پارلمان‌های دو کشور در اجرایی شدن توافقات و تفاهمات صورت گرفته فیمابین تاکید کرد.
رئیس مجلس نمایندگان تاجیکستان نیز در این دیدار ضمن تقدیر از رویکرد مثبت و سازنده دولت دکتر رئیسی در اولویت‌دهی به تقویت روابط با همسایگان، افزایش همکاری‌های اقتصادی و تجاری فیمابین را در جهت تأمین منافع دو ملت و دو کشور سودمند و موثر دانست.
محمدطاهر ذاکرزاده همچنین با اشاره به عضویت ایران و تاجیکستان در سازمان‌های منطقه‌ای از جمله سازمان همکاری شانگهای بر ضرورت بهره‌گیری از این فرصت در جهت توسعه و پیشرفت اقتصادی دو کشور تاکید کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.