الناز شاکردوست، مونا فرجاد، رضا کیانیان، گلاره عباسی، پولاد کیمیایی، نسیم ادبی،  مجید مظفری، رسول نجفیان، فرزادحسنی، امیر مهدی ژوله و الیکا عبدالرزاقی از جمله بازیگران سینما و تلویزیون هستند که این روزها سرگرم تئاتر هستند و خاک صحنه می‌خورند.

اقبال سینمایی‌ها به صحنه تئاتر؛ از الناز شاکردوست تا رضا کیانیان

به گزارش قدس آنلاین، حضور پرشمار بازیگران سینما و تلویزیون بر صحنه تئاتر هم حکایت از علاقه آنها به این هنر اصیل دارد و هم نشان‌دهنده حال خوب تئاتر در این روزهاست. بازیگران سینما با حضور در تئاتر و ارتباط نفس به نفس با مخاطب، خودشان را در یک عرصه متفاوت محک می‌زنند و توانایی‌های شان را ارتقا می‌دهند. معمولا حضور بازیگران مشهور با اقبال خوب مخاطبان نیز همراه بوده و تماشاگران را به سالن‌های تئاتر کشانده است.

در کنار بازیگران، کاظم دانشی و منوچهر هادی دو فیلمسازی هستند که این روزها تهیه‌کنندگی تئاتر را برگزیده‌اند.

کاظم دانشی، کارگردان فیلم علفزار تهیه‌کننده نمایش مدرسه دلقک‌ها شده و منوچهر هادی کارگردان سینما و تلویزیون، تهیه‌کنندگی نمایش کات را بر عهده گرفته است.

گلاره عباسی و پولاد کیمیایی از ترانه‌های ماندگار می‌گویند

در «بازنمایش قصه‌ ترانه‌های ماندگار» ترکیبی از بازیگران سینما و تئاتر حضور دارند که از این میان پولاد کیمیایی برای نخستین بار روی صحنه تئاتر می‌رود.

گلاره عباسی، پولاد کیمیایی، نورا هاشمی و سام قریبیان از جمله بازیگران «بازنمایش قصه‌ ترانه‌های ماندگار» هستند.

پیش‌فروش بلیت بازنمایش قصه‌ ترانه‌های ماندگار از روز چهارشنبه- دهم آبان آغاز شده و تالار وحدت از یکشنبه چهاردهم آبان ساعت ۲۱:۳۰ میزبان این نمایش به نویسندگی و کارگردانی سیدجلال‌الدین دری و تهیه‌کنندگی آزیتا موگویی خواهد بود.

کنسرت نمایش «قصه ترانه‌های ماندگار» پس از اجراهای موفق در کاخ سعدآباد و استقبال کم‌نظیر تماشاگران با عنوان جدید «بازنمایش قصه‌ ترانه‌های ماندگار» آبان و آذرماه امسال در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

این نمایش درباره پنج ترانه ماندگار تاریخ موسیقی ایران همچون «مرا ببوس»، «طاقتم ده»، «زندگی»، «یار دبستانی»، «ای ایران» است که در هر بخش، داستانی درباره هر یک از این ترانه‌ها به اجرا درمی‌آید و سپس آن ترانه با ارکستر و نوازندگان حرفه‌ای بازخوانی می‌شود.

نسیم ادبی با «یادگار» در تئاتر شهر

نمایش «یادگار» نوشته و کارگردانی مهرداد کوروش‌نیا از ۱۶ آبان‌ماه با بازی نسیم ادبی در مجموعه تئاترشهر به صحنه می رود.

نمایش نمایش «یادگار» نوشته و به کارگردانی مهرداد کوروش‌نیا، مونولوگی است که با بازی نسیم ادبی از هفته آینده به روی صحنه می‌رود.

«یادگار» روایتگر عاشقی و دلدادگی، دلبستگی و فراق با نگاهی متفاوت است.

نمایش «یادگار» نوشته و کارگردانی مهرداد کوروش‌نیا از ۱۶ آبان‌ماه در تالار جهارسوی تئاترشهر، ساعت ۱۸:۳۰ با مدت زمان ۴۵ دقیقه و قیمت بلیت ۱۲۰ هزار تومان به صحنه می‌رود.

بازیگری و کارگردانی مونا فرجاد

مونا فرجاد که بیشتر در سینما و تلویزیون حضور داشته این روزها بازی در تئاتر را انتخاب کرده است.

نمایش اتاقی در هتل نوشته‌ی نیل سایمون‌ با برگردانِ شهرام زرگر و مجید مصطفوی و کارگردانی مونا فرجاد و با بازی مسعود میرزاد، روژانو ارجمند و مونا فرجاد از روز چهارشنبه ۱۷ آبان ماه ساعت ۲۰:۱۵ اجراهای‌ خود را در سالن استاد حمید سمندریان‌ آغاز می‌کند.

کاظم دانشی تهیه‌کننده «مدرسه دلقک‌ها» شد

کاظم دانشی تهیه‌کنندگی مدرسه دلقک‌ها به نویسندگی، طراحی و کارگردانی نیما مظاهری را بر عهده گرفت. او کارگردانی فیلم پربازیگر علفزار را بر عهده داشته است.

کاظم دانشی تاکنون فیلم های کوتاهی مثل «راحانا»، «پرتقال» ، «بادکنک های رنگی» ، «مثل تو و محدوده یک درجه» را کارگردانی کرده که برای آنها جوایز جشنواره‌های فیلم کوتاه تهران ،جشن تصویر سال ،جشنواره مقاومت و ... دریافت کرده است.

نمایش «مدرسه دلقک‌ها» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی نیما مظاهری برای دومین بار روی صحنه می‌رود که در این دور اجرا، کاظم دانشی فیلمنامه‌نویس، کارگردان سینما و تهیه‌کننده تئاتر به‌عنوان تهیه‌کننده، نیما مظاهری را همراهی می‌کند.

«مدرسه دلقک‌ها» آبان و آذر ۱۴۰۲ در تماشاخانه ارغوان دور دوم اجراهای خود را آغاز می‌کند.

کارگردان دیگری که تهیه کننده شد

منوچهر هادی کارگردان سینما و تلویزیون، تهیه‌کنندگی نمایش کات را بر عهده گرفته است.

این کارگردان با ساخت فیلم‌های رحمان ۱۴۰۰، آینه بغل، و من سالوادور نیستم که در گیشه موفق بودند یکی از کارگردانان پول‌ساز بشمار می‌رود.

نمایش کات تا سی‌ام آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۳۰ در سالن سه پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.

نمایش «کات» برداشتی آزاد از نمایشنامه «خشم و هیاهو» مهرداد رایانی‌مخصوص و نمایشنامه «لوله» رسول بانگین است. سیدسعید نعمتی بازیگر نمایش «کات» و کامران خانزاده به عنوان یاریگر روی صحنه هستند.

مجید مظفری و رسول نجفیان در دورهمی پیشکسوتان

مجید مظفری، علی فتحعلی، رسول نجفیان و داود فتحعلی‌بیگی بازیگران «بنگاه تئاترال» هستند. در این نمایش هنرمندان پییشکسوت تئاتر دور هم جمع شده اند تا نمایشی شادی آور را به صحنه ببرند.

پردیس تئاتر شهرزاد از ۹ مهر ماه میزبان نمایش «بنگاه تئاترال» به کارگردانی هادی مرزبان شده است که با استقبال تماشاگران در روزهای پایانی هفته ساعت ۱۶ نیز روی صحنه می رود. «بنگاه تئاترال» که حدود ۵۰ سال قبل و در دهه ۴۰ توسط خود نصیریان به صحنه رفته بود یک نمایش تخت‌حوضی و فولکلور قدیمی است که در اجرای آن از تکنیک های نمایش های سنتی ایرانی بهره گرفته شده است.

آواز عاشقانه الناز شاکردوست

الناز شاکردوست با بازی در نمایش «آواز عاشقانه دختر دیوانه» به کارگردانی آروند دشت آرای و مارین ون هولک روی صحنه تالار اصلی تئاترشهر رفته است.

از روز یکشنبه ۷ آبان‌ماه، نمایش «آواز عاشقانه دختر دیوانه» به کارگردانی آروند دشت آرای و مارین ون هولک و بازی الناز شاکردوست، نوید پورفرج، خسرو پسیانی و مارین ون هولک، ساعت ۲۰:۳۰ با مدت زمان ۹۰ دقیقه و قیمت بلیت ۱۰۰ تا ۲۵۰ هزارتومان در سالن اصلی به صحنه رفت.

نمایشنامه «آواز عاشقانه دختر دیوانه» توسط طلا معتضدی براساس رمان ریش آبی نوشته آمیلی نوتوم و ترجمه ویدا سامعی نوشته شده است.

نازنین بیاتی در کنسرت نمایش «کلنل»

کاظم سیاحی، نازنین بیاتی، رحیم نوروزی و سیامک صفری از چهره‌های نام‌آشنای بازیگری در کنسرت نمایش «کلنل» به کارگردانی امیر بشیری به ایفای نقش می‌پردازند.

اتابک نادری، امیر محاسبتی، الهه شه‌پرست، مجید رحمتی، علی عطایی، سعید ملک‌نژاد و محمدباقر صفانور دیگر بازیگران کنسرت نمایش «کلنل» هستند که روایتی از زندگی و زمانه محمدتقی خان پسیان و عاشقانه‌ای گمشده در تاریخ معاصر ایران است.

بررسی رشادت‌های کلنل محمدتقی خان پسیان اولین خلبان ایرانی، به عنوان یکی از شخصیت‌های مبارز، وطن‌پرست و مستقل، ضرورت تولید چنین اثری را در زمانه‌ای که مسأله اصلی مردم و مخاطبان هنر کشور جنگ روایت‌ها از تاریخ معاصر است، بیشتر از گذشته نمایان می‌کند.

رضا کیانیان «پدر» شد

نمایش «پدر» به کارگردانی آروند دشت آرای این روزها در تالار اصلی تئاترشهر با حضور رضا کیانیان اجرا می‌شود.

نمایش «پدر» با حضور رضا کیانیان، مارین ون هولک، سعید چنگیزیان، سوگل خلیق، شیدا خلیق، بهزاد کریمی، پریسا شاه‌ولیان، ساعت ۱۸:۳۰ در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

نمایشنامه «پدر» یکی از مهم‌ترین و پرطرفدارترین آثار زلر، نمایشنامه‌نویس فرانسوی در جهان است که اولین بار در سال ۲۰۱۲ منتشر و در پاریس اجرا شد.

فرزادحسنی با «کمدی گمنام»

فرزادحسنی و حسین پورکریمی بازیگران نمایش «کمدی گمنام» به نویسندگی و کارگردانی علی اصغری و تهیه کنندگی مشترک علیرضا ملاحسینی و علی مافی هستند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: دو دوست قدیمی و هنرور سینما در سال‌های پس از انقلاب ۱۳۵۷ گمان می‌کنند که ممنوع‌الکار شده‌اند و بدین سبب دست به هر کاری می‌زنند ...

امیر مهدی ژوله در جستجوی کنسرت ریکی مارتین

امیر مهدی ژوله و الیکا عبدالرزاقی با نمایش این دنیا یه کنسرت ریکی مارتین به من بدهکاره در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفته‌اند.

متن این نمایش نوشته و کار سهند خیرآبادی است که در توضیح آن آمده است: مهران مردی میانسال است که تصمیم گرفته بحران‌های زندگی خود را با مخاطبان در میان بگذارد و …

این اثر نمایشی از روز نهم آبان ماه ساعت ۲۰ در تالار چهارسو میزبان تماشاگران است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.