معاون مرکز توسعه نوغانداری کشور با اشاره به اینکه گیلان رتبه اول صنعت نوغانداری کشور را دارد، گفت: ۳۳ درصد نوغان کشور در گیلان انجام می شود.

 رتبه اول صنعت نوغانداری کشور در اختیار گیلان

به گزارش قدس آنلاین، مجید فرزانه در حاشیه بازدید از موزه ابریشم در لاهیجان اظهار کرد: ۳۱ استان کشور در صنعت نوغانداری فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه گیلان قطب نوغانداری کشور است، افزود: حدود ۳۳ درصد نوغانداری کشور در گیلان انجام می‌شود و گیلان رتبه نخست صنعت نوغانداری ایران را دارد.

فرزانه با بیان اینکه مرکز توسعه نوغانداری کشور زیر مجموعه معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی است، اضافه کرد: استان‌های گیلان، مازندران، خراسان، اصفهان، فارس شعبه در نوغانداری فعالیت دارند.

معاون مرکز توسعه نوغانداری کشور با تاکید بر اینکه رتبه اول صنعت نوغانداری استان متعلق به لنگرود است، تصریح کرد: شهرستان‌های شفت و لاهیجان دوم در رتبه‌های بعدی این ارزیابی قرار دارند.

فرزانه تصریح کرد: شهرستان لاهیجان یک قدمت بسیار قدیمی در صنعت نوغانداری دارد که یکی از کارگاه‌های پیله خشکی در سال ۱۲۸۰ تأسیس شده است اما از سال ۵۰ به بعد فعالیتی ندارد.

وی با بیان اینکه با توجه به وضعیت فعلی ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان در گیلان توزیع می‌شود، ادامه داد: در این توزیع سهم شهرستان لاهیجان حدود ۳ هزار خانوار است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.