مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اشاره به این که استان ماه آینده میزبان شهدای گمنام می شود، خواستار برنامه ریزی لازم در این زمینه شد.

میزبانی مازندران از شهدای گمنام

به گزارش قدس آنلاین،  سرهنگ پاسدار محمد حسن سلامی در نشست مشترک با فرمانده نیروی انتظامی استان مازندران ضمن قدردانی از همکاری فرماندهی انتظامی استان در انجام مأموریت‌های دفاع مقدس بویژه بزرگداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: فرماندهی انتظامی استان یکی از ارکان مأموریت‌های بزرگ دفاع مقدس است که آبرومندانه و با امنیت بالا مراسم رژه نیروهای مسلح استان را شاهد بودیم و بخشی از شکوه و عظمت و اقتدار برنامه‌های نیروهای مسلح و حوزه دفاع مقدس با تلاش و مجاهدت مجموعه انتظامی استان محقق می‌شود.

وی افزود: فرماندهی انتظامی و مجموعه فراجا از ارکان مهم نیروهای مسلح هستند و سخت‌ترین کار در مجموعه نیروهای مسلح تلاش و مجاهدت مجموعه فراجا در بخش‌های گوناگون فرهنگی جامعه، اجتماعی و امنیت، ترافیک و نظم جامعه است و این مجموعه در این مسائل به صورت گسترده نقش آفرین است.

این مسئول با بیان اینکه دوران پرافتخار دفاع مقدس حقیقتاً یک مقطع پرافتخاری برای تاریخ انقلاب است، گفت: تمام دنیا بسیج شد تا انقلاب را نابود کند، اما دفاع مقدس که معجزه انقلاب بود به وجود آمد و ریشه انقلاب شد و فرهنگ مجاهدت و ایستادگی و مقاومت در کشور مرهون مجاهدت‌هایی است که در طول دوران دفاع مقدس انجام شد.

وی با بیان اینکه امروز حماسه مقاومت مردم غزه برگرفته از فرهنگ دفاع مقدس ملت بزرگ ایران است که در مقابل صهیونیست‌ها مقاوم ایستادند، گفت: مبارزه با صهیونیست مبارزه با استکبار و نظام سلطه است که جوانان فلسطینی مظلومانه و مقتدرانه ایستادگی و مقاومت می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه جامعه اسلامی با معنویت و دارای روحیه حماسی، روحیه انقلابی و تفکر انقلابی نیازمند روحیه مقاومت، مجاهدت و ایستادگی است که باید در نسل‌های مختلف جامعه گسترش پیدا کند، تصریح کرد: امروز وظیفه داریم فرهنگ دفاع مقدس را به پادگان‌ها و مجموعه‌های نیروهای مسلح ببریم که با روحیه مجاهدت برای انقلاب تلاش کنند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه سربازان گمنام امروز با بهره گیری از فرهنگ جهاد و مقاومت مجاهدت گمنامانه برای انقلاب و اسلام دارند، ادامه داد: از این رو در تلاش هستیم با همت مسئولان فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس را در جامعه زنده نگه داریم و همه بخش‌های جامعه را در حوزه دفاع مقدس تکلیف مدار کنیم و با برنامه دفاع مقدسی پیش ببریم.

این مسئول با بیان اینکه پای کار آوردن همه ظرفیت‌های نظام در خدمت ارزش‌های انقلاب اسلامی یکی از اهداف ما به شمار می‌آید، از راه اندازی مجمع خیرین دفاع مقدس در استان مازندران خبر داد و گفت: رزمندگان حوزه انتظامی از شهربانی، ژاندارمری و کمیته‌های انقلاب اسلامی که در دوران دفاع مقدس مجاهدت کردند، خاطراتشان میراث گرانبهای دفاع مقدس است باید با امکانات و ظرفیت این اداره کل با مجموعه انتظامی خاطرات و اسناد دفاع مقدس مجموعه انتظامی جمع آوری، مستندسازی و تبدیل به کتاب و آثار هنری شود.

وی با بیان اینکه تجلیل و تکریم از مجاهدان فی سبیل الله در انتظامی مازندران از دیگر کارهایی است که باید مورد توجه قرار گیرد، بر لزوم تعامل و هم افزایی بیشتر بخش‌های مختلف دو مجموعه تأکید کرد و افزود: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران ظرفیت‌های بزرگی دارد که می‌تواند این مرکز را به پایگاه بزرگ فرهنگی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان تبدیل کند.

این مسئول اضافه کرد: نشر و گسترش ارزش‌های اسلامی و شناساندن شهدا و رزمندگان هدف اصلی این مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس باشد.

سرهنگ سلامی با بیان اینکه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مقدمه زیارت بامعرفت زائران علی بن موسی الرضا (ع) خواهد بود، خاطرنشان کرد: بازدید کارکنان و سربازان فراجا از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس نیز از اهداف است و گوشه‌ای از رشادت‌های رزمندگان در نمایشگاه هفت تپه به تصویر کشیده شده است و فرهنگ و روحیه مجاهدت را به نسل امروز منتقل خواهد کرد.

به گفته سرهنگ سلامی استان مازندران در ماه آینده میزبان پیکرهای شهدای گمنام است و انتظار می‌رود مجموعه فراجا همکاری کنند عزتمندانه و آبرومندانه مراسم تشییع و وداع برگزار شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.