استاندار کرمانشاه از پیگیری جدی موضوع ساماندهی کولبری در چند مرز استان خبر داد و گفت: ما آماده اجرای این برنامه هستیم، اما باید طرف عراقی هم آمادگی داشته باشد و همکاری کند.

آماده ساماندهی کولبری در کرمانشاه هستیم/ تنش آبی ۵۱۱ روستای استان رفع می‌شود

به گزارش قد سانلاین به نقل از ایسنا محمدطیب صحرایی، عصر امروز(۱۸ آبان) در دیدار با معتمدان و بزرگان شهرستان ثلاث باباجانی، بااشاره به مشکل تنش آبی در تعدادی از روستاهای استان، اظهار کرد: در روزهای اخیر نشستی را با مسئولین قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی(ع) در تهران داشتیم و پیگیر این مسئله بودیم.

وی افزود: طبق تفاهم نامه ای که با این قرارگاه داریم، مقرر شده به ۵۱۱ روستای استان که دچار تنش آبی هستند، آبرسانی شود.

استاندار کرمانشاه با تاکید براینکه کار آبرسانی به این تعداد روستا طی مدت سه سال به پایان می رسد، گفت: در حال حاضر کار آبرسانی به تعدادی از این روستاها آغاز شده و از ماه آینده به مرور افتتاح و بهره برداری از پروژه آبرسانی به آنها را خواهیم داشت.

وی یادآورشد: البته تعدادی از روستاها به دلیل طبیعت کوهستانی و صعب العبور بودن نیاز به زمان زیادی برای اجرای عملیات آبرسانی دارند.

صحرایی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع کولبری در شهرستانهای مرزی استان همچون ثلاث باباجانی هم اشاره کرد و گفت: در تلاش برای سامان‌دهی و ایجاد معبر مجاز کولبری در چند مرز استان هستیم.

وی افزود: هرچند ممکن است در مرحله ای علیرغم انجام پیگیری ها، جواب لازم را نگرفته باشیم، اما کماکان این موضوع را دنبال می کنیم.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: از طرف ما آمادگی لازم برای اجرای طرح وجود دارد، اما باید طرف عراقی هم آمادگی آن را داشته باشد و همکاری کند.

وی متذکرشد: می‌خواهیم کولبری را به گونه ای ساماندهی کنیم که به شکل پایدار ادامه داشته باشد، نه اینکه بصورت مقطعی اجرایی شود، بنابراین موضوع کولبری را به شکل جدی ادامه می دهیم و امیدواریم زمان زیادی نبرده و هرچه زودتر آن را جمع بندی کنیم‌.

صحرایی در ادامه بااشاره به پاره ای از مطالبات و دغدغه های مردم ثلاث باباجانی، اظهار کرد: در این سفر مطالبات مردم شهرستان را شنیدیم و پیگیر آنها خواهیم بود و بنای بر بدقولی نداریم.

وی اضافه کرد: یکی از دغدغه هایی که مردم این شهرستان داشتند، موضوع تخصیص آب سد آزادی برای تامین آب شرب، زارعی و صنعتی شهرستان بود.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: آب این سد در اختیار مردم شریف اطراف آن قرار می گیرد و زمانی که نیازهای آبی آنها را برطرف کرد؛ برای هم استانی هایی که در فاصله دورتری هم هستند، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین در تقسیم آب این سد اینگونه نیست که مردم اطراف آن مورد غفلت قرار گیرند. معتقدیم کاری که قبلا در مورد شبکه آبرسانی و تقسیم آب این سد انجام شده، کارشناسی نبوده و نتیجه آن هم به نفع مردم و در خدمت به آنها نبوده که‌ در صدد جبران آن هستیم‌.

صحرایی در ادامه به موضوع گاز رسانی به ازگله هم اشاره کرد و گفت: در مورد این مسئله هم تلاش می کنیم تا کار با یک سرعت منطقی پیش برود، چراکه در مسیر اجرای این پروژه با منطقه ای صعب العبور مواجهیم که کار را سخت کرده است.

وی در پایان گفت: من و همکارانم تاجایی که می توانیم در خدمتگزاری به مردم استان اهتمام جدی خواهیم داشت.

انتهای پیام

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.