وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ افزیش بهره‌وری و رشد تولید را سیاست کلان دوره جدید شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی «شستا» عنوان کرد.

سیاست کلان شستا در دوره جدید؛ افزیش بهره‌وری و رشد تولید

سید صولت مرتضوی در آئین معارفه سرپرست شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی، اظهار کرد: حوزه رفاه اجتماعی یکی از سرفصل‌های مهم حقوق عمومی در نظام اسلامی است.
 
مرتضوی صندوق تأمین اجتماعی را بین نسلی و با شمولیت همگانی دانست و اضافه کرد: یکی از عناصر اصلی تضمین‌کننده عدالت اجتماعی، صندوق‌های بازنشستگی است.
 
وزیر کار تأکید کرد: وظیفه اصلی فعالیت صندوق تأمین اجتماعی، تضمین آتیه و نیازهای اولیه مردم است.
 
وی دو عامل تضمین‌کننده آینده و آتیه مردم را افزایش ضریب پشتیبانی و سرمایه‌گذاری در صندوق‌های بازنشستگی برشمرد و تأکید کرد: افزایش نرخ بهره‌وری و بازدهی در دستور کار شستا قرار گیرد.
 
به گزارش مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وی، بسط و اجرای عدالت اجتماعی را سیاستی مهم در دولت مردمی سیزدهم عنوان کرد و گفت: برای تحقق آرمان عدالت اجتماعی، در حوزه قبل و بعد از بازنشستگی، ساز و کارهای مهمی برای بهبود وضعیت صندوق‌های بازنشستگی تعریف شده است.
 
مرتضوی اضافه کرد: خوشبختانه پرداخت مطالبات تأمین اجتماعی در دولت سیزدهم روند خوبی داشته است.
 
وزیر رفاه گفت: یکی از راهکارهای افزایش ضریب پشتیبانی، ایجاد اشتغال پایدار برای مردم و افزایش بیمه اجباری ست.
 
وی تأکید کرد: اگر ضریب پشتیانی صندوق‌های بازنشستگی به هفت برسد، پایداری صندوق‌ها، تأمین و تضمین می‌شود.
 
مرتضوی گفت: در دولت مردمی سیزدهم در دو سال گذشته اقدامات مطلوبی در حوزه افزایش سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال صورت گرفته است.
 
وی افزود: با تحقق هدف‌گذاری ها و با همراهی بخش خصوصی به هدف ایجاد سالانه یک میلیون فرصت شغلی دست یافته‌ایم.
 
مرتضوی مهم‌ترین راه حل برون رفت از مشکلات مجموعه‌های اقتصادی وزارت رفاه را چابک و کوچک‌سازی و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام برشمرد.
 
مرتضوی در انتصابات مدیران بر استفاده از نیروهای جوان متخصص و انقلابی و جهادی تأکید کرد.
 
وزیر رفاه؛ تجربه، تخصص، تحول آفرینی، دست پاکی و کارنامه درخشان را مهم‌ترین مؤلفه انتخاب سرپرست جدید عنوان کرد.
 
«عارف نوروزی» سرپرست شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی «شستا» نیز در این آئین گفت: افزایش بهره وری، هم افزایی بین بنگاهی، احیا و ایجاد نظام حاکمیت شرکتی، تکمیل پروژهای نیمه تمام، افزایش بهره وری، مولدسازی دارایی‌ها و افزایش شفافیت رویکردهای اصلی شستا در دوره جدید خواهد بود.
 
وی یکی از رویکردهای اصلی این مجموعه اقتصادی را چابک‌سازی شرکت‌ها عنوان کرد و گفت: استفاده از سرمایه انسانی جوان، توانمند و انقلابی در دستور کار شستا خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.