مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان از تولید ماده اولیه مکمل دارویی که به عنوان پیشگیری و درمان‌کننده پوکی استخوان کاربرد دارد، خبر داد.

پیشگیری و درمان پوکی استخوان با تولید یک مکمل دارویی

علی بخشی، با اشاره به ماده اولیه مکمل دارویی تولید این شرکت گفت: هیدروکسی آپاتیت یک ماده مکمل خوراکی است که به عنوان پیشگیری و درمان کننده پوکی استخوان کاربرد دارد. در حقیقت بیش از ۶۰ درصد بافت معدنی استخوان و ۹۷ مینای دندان هیدروکسی آپاتیت است. در کشور از هر دو خانم یک نفر و از هر پنج مرد دو نفر مبتلا به پوکی استخوان هستند. افرادی که به دلیل عدم تحمل لاکتوز حساسیت به شیر گاو و یا به علت رژیم گیاهخواری لبنیات مصرف می‌کنند، شانس بالاتری برای کمبود کلسیم دارند.  

او افزود: رژیم غذایی، نداشتن تغذیه مناسب و ننوشیدن شیر به مقدار کافی به ویژه در سنین رشد، کمبود ویتامین D و سبک زندگی نامناسب و عدم قرارگیری در نور آفتاب برای ساختن آن منجر به معضل پوکی استخوان حتی در سنین جوانی در کشورمان شده است. این مکمل دارویی علاوه بر نقش موثر کلسیم در استحکام استخوان‌ها و دندان‌ها عملکردهای ویژه کلسیم در بدن که عبارتند از تاثیر در متابولیسم آهن بدن، عامل استحکام استخوان‌ها، کاهش بی‌خوابی، تنظیم ضربان قلب، نقش اساسی در تنظیم کار سیستم اعصاب بدن، دخیل بودن کلسیم در یکی از مراحل انعقاد خون و موثر در انقباض و عملکرد صحیح عضلات نقش دارد.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به مزایای این دارو اظهار کرد: از مزایای هیدروکسی آپاتیت که حاصل بیش از ۱۵ سال تحقیق بوده و دارای arc ماده اولیه دارویی و همچنین ماده اولیه مکمل خوراکی از سازمان غذا و دارو بوده و به تولید انبوه نیز رسیده است، می‌توان به مواردی همچون تامین همزمان منیزیم، کلسیم و فسفات برای استخوان سازی و افزایش دانسیته استخوانی، کمک به استحکام بخشی موثر استخوان و دندان‌ها به ویژه در کودکان و نوجوانان، پیشگیری و تسریع درمان پوکی استخوان، جذب ۱۰۰ درصدی و عدم رسوب در کلیه به ویژه در افرادی که مشکل رسوب کلسیم در کلیه دارند، هضم راحت در زمان کوتاه ۲ الی ۳ دقیقه و جذب ۳۰ دقیقه‌ای اشاره کرد.

بخشی ادامه داد: از دیگر مزایای هیدروکسی اپاتیت می‌توان به عدم نیاز به دوز بالای کلسیم و عملکرد مناسب با دوز ۲۰ درصدی کلسیم مورد نیاز برای عملکرد صحیح ارگان‌های دیگر اشاره کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.