رئیس‌جمهور آمریکا هشدارهای جدی از سوی منابع دیپلماتیک در جهان عرب دریافت کرده است مبنی بر اینکه حمایت قوی واشنگتن از جنگ علیه غزه باعث از دست دادن توده‌های عرب برای یک نسل می‌شود.

سی‌ان‌ان گزارش داد؛ هشدار جدّی به «بایدن» درباره خشم فزاینده در جهان عرب علیه آمریکا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از الجزیره، شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان فاش کرد که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا هشدارهای جدی از سوی دیپلمات‌های آمریکایی در جهان عرب دریافت کرده است مبنی بر اینکه حمایت قوی واشنگتن از جنگ ویرانگر اسرائیل در نوار غزه باعث از دست دادن توده‌های عرب برای یک نسل کامل می‌شود.

این شبکه آمریکایی در ادامه گزارش خود در این خصوص افزود که پیام‌های دیپلماتیکی دست یافته است که نگرانی عمیق مقامات آمریکایی را در مورد خشم فزاینده علیه واشنگتن در جهان عرب از زمان آغاز جنگ اسرائیل علیه غزه در ۷ اکتبر نشان می‌دهد.

یکی از این پیام‌ها که در گزارش سی ان ان به آن اشاره شده، از سفارت آمریکا در مسقط، پایتخت عمان آمده است و هشدار می‌دهد که آمریکا در حال تحمل شکست در نبرد ارسال پیام‌ها است و این ارزیابی پس از گفتگو با مجموعه گسترده‌ای از منابع موثق و آگاه در سلطان نشین عمان صورت گرفت.

این پیام که توسط دومین مقام عالی رتبه آمریکایی در سفارت واشنگتن در مسقط نوشته شده است، هشدار می‌دهد که آمریکا با حمایت قوی خود از اقدامات اسرائیل در غزه، به عنوان مسئول مادی و اخلاقی در قبال جنایات جنگی بالقوه علیه فلسطینیان شناخته می‌شود.

در پیام دیگری که دولت بایدن از سفارت آمریکا در مصر دریافت کرد، به مضمون مقاله‌ای در یک روزنامه رسمی مصر اشاره شد که نوشته بود: قساوت و بی توجهی بایدن به فلسطینی‌ها از همه رؤسای جمهور قبلی آمریکا فراتر رفته است.

سی ان ان خاطرنشان کرد که این پیام‌ها به چندین سازمان دولتی از جمله شورای امنیت ملی کاخ سفید، سیا، اف بی آی و سایر نهادها ارسال شده است تا آنها را از موج خشم ضد آمریکایی که خاورمیانه را فرا گرفته است، مطلع کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.