رئیس کمیسیون سیاسی، امنیتی و دفاعی مجمع تشخیص مصلحت نظام گزارشی از آخرین وضعیت جنگ غزه به اعضای مجمع ارائه کرد.

گزارش شمخانی به مجمع تشخیص درباره تحولات جنگ غزه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، دریابان علی شمخانی رئیس کمیسیون سیاسی، امنیتی و دفاعی مجمع، در ابتدای جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تجلیل از مجاهدت‌های رزمندگان فلسطینی و گرامیداشت یاد شهدای غزه، شرحی از عملیات طوفان الاقصی و نتایج و دستاوردهای آن و آخرین وضعیت جنگ غزه را برای اعضای مجمع ارائه کرد.

در ادامه درباره موادی از طرح بانک مرکزی که در نتیجه مصوبات مجمع تشخیص مصلحت نظام مستلزم اصلاح است، تبادل نظر انجام شد و پنج مورد از طرح بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران شامل تبصره (۲) ماده (۴)، بند «الف» ماده (۷)، ماده (۱۸)، ماده (۲۲) و ماده (۶۶) به عنوان موارد اصراری مجلس شورای اسلامی برای «تشخیص مصلحت» به مجمع ارجاع داده شده بود که مجمع، پنج مورد یادشده را بررسی و مصوبات مجمع را در این زمینه نهایی کرد.

همچنین طبق بند (۳۶) آیین‌نامه داخلی مجمع، در موارد تعارض میان نظر شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی که منجر به اصلاح ماده یا مواد مورد اختلاف در چارچوب تشخیص مصلحت نظام می‌شود، چنانچه اصلاح یادشده مستلزم انجام اصلاحاتی در ماده یا مواد دیگر باشد، مجمع این اصلاحات را در حد ضرورت اعمال خواهد کرد.

در این جلسه همچنین مصوبه کمیسیون اقتصادی، بازرگانی و اداری مجمع درباره اصلاح ماده (۶۷) طرح بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در صدر ماده (۶۷) طرح بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران آمده است که این قانون، اصلاح قانون پولی و بانکی کشور مصوب ۱۳۵۱/٠۴/۱۸ با اصلاحات و الحاقات بعدی است. از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون، مواد (۱) تا (۱۷)، بندهای «ب»،«ج» و«د» ماده (۱۸)، مواد (۱۹) تا (۲۶) و (۴۲) تا (۴۴) قانون مذکور نسخ می شود.

کمیسیون اقتصادی، بازرگانی و اداری مجمع پیشنهاد داده بود که مواد (۳۹) و (۴٠) قانون پولی و بانکی کشور و همچنین مواد (۱) و (۲) قانون تنظیم بازار غیر متشکل پولی و ماده (۲۱) قانون احکام دائمی نیز باید نسخ و در ماده (۶۷) درج شوند.

در این جلسه، ابتدا مواد (۳۹) و (۴٠) قانون پولی و بانکی کشور بررسی شد که پس از اظهار نظر موافقان و مخالفان، «نسخ مواد (۳۹) و (۴٠)» به تصویب مجمع رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.