نماینده ایرلند در پارلمان اروپا در اظهاراتی رئیس کمیسیون اروپا را به دلیل آنکه خواستار آتش‌بس در غزه نشده، به باد انتقاد گرفت.

نماینده پارلمان اروپا: اروپا هم در نسل‌کشی اسرائیل در غزه دست دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، «کلر دالی» نماینده ایرلند در پارلمان اروپا پستی را از صفحه ایکس «اورزولا فون درلاین» رئیس کمیسیون اروپا بازنشر کرد و نوشت: اسرائیل بیش از یک ماه است که غزه را ویران کرده و خیابان‌ها را با خون کودکان پر کرده است.

او در ادامه این پست افزود: این اتفاق با تسلیحات و حمایت اروپا و آمریکا رخ داده است و فون درلاین همچنان نمی‌تواند یه کلمه بگوید «آتش‌بس». این فقط نسل‌کشی و جنایت اسرائیل نیست بلکه شامل اروپا نیز می‌شود.

کلر دالی علاوه بر این پست، ویدئویی را از سخنرانی‌اش در پارلمان منتشر کرد که ضمن انتقاد از رژیم «آپارتاید اسرائیل» می‌گوید: هر ۱۰ دقیقه یک کودک کشته می‌شود. خطاب به فون درلاین سخن می‌گویم، شما حتی نمی‌توانید خواستار توقف این جنگ شوید. شما حتی نمی‌توانید خواستار آتش‌بس شوید. البته که نمی‌توانید زیرا این جنایات علیه بشریت با تسلیحات و به اسم شما صورت می‌گیرند. سعی نکنید با نگرانی‌های دیرهنگام خون‌ها را پاک کنید. این فقط جنایت اسرائیل نیست. این جنایت و نسل‌کشی شما هم است. دادگاه لاهه به اندازه کافی برای شما مناسب نیست.

در سی و ششمین روز از جنگ نوار غزه، درحالیکه اشغالگران به حملات توپخانه‌ای و هوایی خود علیه منازل مسکونی و غیرنظامیان ادامه می‌دهند، به رغم هشدارها بمباران بیمارستان‌های غزه نیز ادامه دارد. در حالی که نیروهای اشغالگر از طریق زمینی در تلاش برای کنترل بر غزه هستند، با مقابله مقاومت فلسطین روبه‌رو هستند.

اشغالگران پس از بمباران بیش از یک بیمارستان و یک آمبولانس و پس از انکار بمباران بیمارستان المعمدانی و مقصر جلوه دادن مقاومت، همچنان بمباران خود را به صورت متمرکز و عمدی در اطراف چندین بیمارستان در مرکز و شمال نوار غزه به ویژه بیمارستان الشفا انجام می‌دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.