۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱
کد خبر: 934264

تعداد ۳۱ دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران در رتبه‌بندی آسیایی کیو اس ۲۰۲۴ حضور دارند، این در حالی است که در سال گذشته برای اولین بار دانشگاه‌های ایران با ۱۲ دانشگاه در این رتبه‌بندی حضور داشتند.

رتبه دانشگاه‌های ایران در آسیا+جدول

دکتر سید احمد فاضل‌زاده، رئیس مؤسسه ISC گفت: نظام رتبه‌بندی کیواس، رتبه‌بندی آسیایی را از سال ۲۰۰۹ ارزیابی و رتبه‌بندی دانشگاه‌های آسیایی را هر ساله اعلام می‌کند. در رتبه‌بندی کیواس آسیایی ۲۰۲۴، ۸۵۶ دانشگاه آسیایی حضور دارند و دانشگاه Peking با کسب رتبه اول، به‌عنوان بهترین دانشگاه آسیایی در این رتبه‌بندی حضور دارد.

به گفته رئیس مؤسسه ISC؛ از سال گذشته با تغییری که در شیوه رتبه‌بندی و اعلام نتایج صورت گرفت، نتایج این رتبه‌بندی بر اساس مناطق جغرافیایی آسیایی در ۴ بخش ارائه می‌شود؛ آسیای مرکزی، آسیای شرقی، آسیای جنوب شرقی و آسیای جنوبی.

فاضل‌زاده گفت: تعداد ۳۱ دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران در رتبه‌بندی آسیایی کیو اس ۲۰۲۴ حضور دارند، این در حالی است که در سال گذشته برای اولین بار دانشگاه‌های ایران با ۱۲ دانشگاه در این رتبه‌بندی حضور داشتند. دانشگاه‌های صنعتی شریف، دانشگاه تهران و دانشگاه صنعتی امیرکبیر به ترتیب با کسب رتبه ۸۵، ۸۸ و ۱۲۱ دانشگاه‌های اول تا سوم ایران هستند.

رتبه دانشگاه‌های ایران در آسیا/ جدول

منبع: خبر آنلاین

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.