معاون اشتغال و کار آفرینی وزارت کار و تعاون دلایل مهم بیکار بودن فارغ التحصیلان را تشریح کرد و از کاهش آمار بیکاری فارغ‌التحصیلان خبر داد.

معاون وزیر خبر داد؛ تعداد بیکاری فارغ التحصیلان در سال ۱۴۰۲

محمود کریمی بیراوند در حاشیه نشست سیزدهمین نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی شریف گفت: بر اساس آمارهای منتشر شده سال ۱۴۰۲ مرکز آمار ما به کمترین نرخ بیکاری در ۳ دهه اخیر رسیدیم و در کانال ۷ و ۷.۹ دهم هستیم.یکی از نکات قابل توجه کاهش ۱.۲ بیکاری فارغ‌التحصیلان است.

۴۰ درصد جامعه را بیکاران شکل‌ می دهند

معاون وزیر در پایان گفت: یکی از چالش‌های ما در بازار کار درحال حاضر بیکاری فارغ‌التحصیلان است که ۴۰درصد جامعه را شکل می‌دهند، اتفاقی که در این دولت و شرکت‌های خصوصی افتاده این است که ما در چند فصل نرخ بیکاریمان کاهشی بوده است.

تشریح دلایل مهم بیکار بودن فارغ التحصیلان

کریمی بیرانوند تصریح کرد: یکی از دلایل مهم بیکار بودن فارغ التحصیلان در سراسر کشور ضعیف بودن بکارگیری آن‌ها است چراکه خیلی از کارفرمایان و صاحبان کار از بسیاری رشته های تحصیلی دانشگاهی و تخصص ها اطلاع ندارند و باید با برگزاری این نوع نمایشگاه ها فرصت‌ها و توانایی های علمی و فناوری را به جامعه معرفی شود.

وی ادامه داد: اینکه همه خریداران و فروشندگان بتوانند همه اطلاعات خود را نسبت به یکدیگر داشته باشند، باعث می شود یک توازن منطقی در حوزه اشتغال فارغ التحصیلان ایجاد شود.

معاون اشتغال و کارآفرینی وزارت کار گفت: در دولت سیزدهم در فصول مختلف کاهش بیکاری فارغ التحصیلان را داشته ایم و از طرفی باید به این نکته اشاره کنم که موضوعات مرتبط با رشته‌های مختلف که زیاد مورد توجه نیستند، باید در این نوع نمایشگاه‌ها بیشتر به نمایش دربیایند چراکه موسسات و صنعت با معرفی تخصص‌ها اقدام به جذب می کنند.

وی گفت: امیدوارم در دیگر نمایشگاه‌ها به این نکته که همه تخصص‌ها در رشته‌های مختلف را مورد توجه قرار دهیم، نگاه ویژه‌ای شود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.