مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با اشاره به کمک پنج میلیارد تومانی خیران به حوزه کتاب استان، گفت: به‌زودی انجمن خیران کتابخانه‌ساز مازندران تأسیس می‌شود.

کمک ۵ میلیارد تومانی خیران به کتابخانه‌های مازندران

به گزارش قدس انلاین، سکینه‌خاتون مهدیان‌پور بعد از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران که به مناسبت هفته کتاب برگزار شد، اظهار داشت: در این هفته ۵۴۰ برنامه در سطح استانی، شهرستانی و کتابخانه‌ها با شعار «آینده خواندنی‌ست» برگزار می‌شود.

وی افزود: قصه‌گویی با محوریت غزه، و کتابت قرآن از برنامه‌های شاخص هفته کتاب است.

مهدیان‌پور اعلام کرد: طرح همکلاسی کتابخوان، افتتاح کتابخانه عمومی در هچیرود چالوس، افتتاح دو کتابخانه مشارکتی در زندان بانوان و آقایان، مسابقات کتابخوانی در مناطق کم‌برخوردار، تجلیل از خادمان کتاب، هنر و رسانه، رونمایی از ۱۳ عنوان کتاب، نشست‌های کتابخوان، تجلیل از کتابخوانان برتر، و برپایی محافل قرآنی از جمله مهمترین برنامه‌های هفته کتاب است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران یادآور شد: از ۱۲۰ کتابخانه استان، ۱۶ کتابخانه اوقافی و بقیه خیرساز و مشارکتی است.

وی با بیان اینکه خیران استان در نیمه نخست امسال، پنج میلیارد تومان به این اداره‌کل کمک کردند، افزود: به‌زودی انجمن خیران کتابخانه‌ساز استان هم افتتاح می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران گفت: در کشور ۵۲ کتابخانه سیار داریم، اما در مازندران یک کتابخانه سیار هم نداریم و به همین دلیل به دنبال تحقق آن هستیم و به‌زودی خبرهای خوشی در این زمینه خواهیم داشت.

مهدیان‌پور در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه ۹۰ هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی استان هستند، افزود: ۳۰ هزار نفر یعنی یک سوم این تعداد، کودک و نوجوان هستند.

همچنین از افزایش ۳۰ درصدی مراجعان به کتابخانه‌های استان خبر داد و اظهار داشت: این رقم در بخش روستایی بیشتر است به طوری که در نیمه نخست امسال، ۱۷ درصد اعضای کتابخانه در روستاها اضافه شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.