معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس گفت: یک هزار و سه داوطلب در فارس از هیات اجرایی تایید صلاحیت شدند.

تاید صلاحیت یک هزار و سه داوطلب در استان فارس

به گزارش قدس انلاین،  اسماعیل قزل سفلی ظهر یکشنبه در نشست خبری بیان کرد: در حوزه اجتماعی و فرهنگی رویکرد سه گانه نشاط ، شور و کاهش آسیب های اجتماعی اولویت های است که در معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری به دنبال تحقق آن است.  

وی اضافه کرد: بهبود سرمایه اجتماعی یکی از اهداف مهمی است که در استان فارس در حال اجرا بوده و با ایجاد قرارگاه های اجتماعی در تلاش برای کاهش معضلات اجتماعی نظیر طلاق، معتادین متجاهر و خودکشی و ... در حال انجام است.  

به گفته این مقام مسئول ٣٢ معضل اجتماعی احصا شده که ٢٢ معضل توسط وزارت کشور در حال پیگیری است.  

قزل سفلی معتقد است: در راستای توسعه فعالیت های اجتماعی و بهبود سرمایه اجتماعی تلاش ها برای حضور انجمن های مردم نهاد ، سازمان های مردم نهاد، گروه های مردمی و .... در حال انجام است.  

او در خصوص طرح «خانواده متعالی» نیز متذکر شد: این طرح یکی از موضوعاتی است که در سند مهندسی فرهنگی دیده شده ولی تاکنون مغفول مانده است از این رو در تلاش هستیم تا علاوه بر این طرح زمینه تحقق قانون جوانی جمعیت در فارس فراهم شود.  

وی در خصوص حوزه سیاسی این معاونت نیز خاطرنشان کرد: سه موضوع مهم در این حوزه وجود داشته که شامل انتخابات ، انتصابات و تقسیمات کشوری است.  

معاون استاندار فارس  در خصوص انتخابات تاکید کرد: دو هزار و ٧٣٩ نفر در پیش ثبت نام اقدام به ثبت نام اولیه در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند.  

وی اضافه کرد: ۵۵۶ نفر از متقاضیان دارای مشکل در مدرک بودند که امکان ثبت نام در مرحله بعد برای این افراد فراهم نشد.  

او ادامه داد: یک هزار و ۴٩۵ نفر ثبت نام خود را در مرحله دوم ثبت نام کرده و پس از پایان مهلت ثبت نام هیات اجرایی در تمامی حوزه های انتخابیه فعالیت خود را آغاز کردند.  

قزل سفلی متذکر شد: پس از بررسی صلاحیت ها در ١۵ حوزه انتخابیه یک هزار و سه نفر تأیید صلاحیت شدند ، ٢٨٢ نفر عدم تایید و ١٧٧ نفر عدم احراز صلاحیت و ٣٣ نفر نیز انصراف دادند.  

معاون استاندار فارس افزود: حوزه انتخابیه شیراز و زرقان با ۵٣١ نفر ثبت نام دارای بیشترین داوطلب بوده و کمترین حوزه انتخابیه نیز مربوط به اقلید است.  

به گفته این مقام مسئول بیشترین میزان تایید صلاحیت مربوط به حوزه انتخابیه شیراز و زرقان و کمترین حوزه نیز مربوط به حوزه داراب و زرین دشت است.  

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با اشاره به اینکه اولین نتایج تایید صلاحیت افراد در ١۴ دی ماه منتشر خواهد شد ، تصریح کرد: ١٩ بهمن اولین نتایج تایید صلاحیت توسط شورای نگهبان به افراد ابلاغ خواهد شد. 

به گفته این مقام مسئول ٨٠ دستگاه دولتی احصا شده که این دستگاه ها میتوانند ظرفیت های موجود در آن دستگاه ها را در اختیار نامزدهای انتخاباتی قرار دهند.  

قزل سفلی ادامه داد: از میان ١٨ نماینده فعلی استان فارس در مجلس شورای اسلامی ١٧ نفر ثبت نام کرده و تمام افراد توسط هیات اجرایی در استان تایید شده اند.  

معاون استاندار فارس در خصوص ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در فارس  نیز متذکر شد: ٢٠ نفر ثبت نام کرده که یک نفر خانم و ١٩ نفر آقا هستند.  

او افزود: سه نفر از این افراد پیشتر سابقه نمایندگی خبرگان رهبری را در کارنامه دارند.  

وی در خصوص تخلفات داوطلبان بیان کرد: ستاد تخلفات در استان فارس تشکیل شده و تمامی تخلفات ثبت شده و به هئیت نظارت ارجاع داده خواهد شد.  

به گفته این مقام مسئول داوطلب ها میتوانند تا یک ماه قبل از شروع فرایند رای گیری می‌توانند نسبت به تغییر حوزه انتخابیه اقدام‌کنند.  

قزل سفلی معتقد است امکان برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان فراهم است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.