عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت ادامه جنایات رژیم صهیونیستی ارتش‌های جهان اسلام باید به کمک مردم غزه بیایند و مجاهدین و رزمندگان غزه را از جهت تسهیلات و پشتیبانی همه‌جانبه و کمک‌های نظامی حمایت کنند.

سخنرانی آیت‌الله رئیسی در نشست ریاض، جدیت ایران در حمایت از مردم غزه را اثبات کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی» سفر آیت الله رئیسی به ریاض را سفری تاریخی برای حل بحران غزه خواند و گفت: رئیس جمهور در نشست سران کشورهای اسلامی سخنرانی با محتوای بسیار قوی و پیشنهادات بسیار عالی داشت، مردم دنیا صلابت و جدیت دولت و ملت ایران در حمایت از ملت مردم مظلوم فلسطین و غزه را در سخنان آیت‌الله رئیسی مشاهده کردند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رئیس جمهور در نشست سران سازمان همکاری اسلامی در عربستان با موضوع «حمایت از غزه» سخن ملت ایران را در دفاع از مظلومیت مردم غزه با قاطعیت بیان و ۱۰ پیشنهاد نیز ارائه کرد.

میرتاج‌الدینی خاطرنشان کرد: مهمترین پیشنهاد رئیس جمهور در نشست ریاض آتش بس فوری و قطع حملات و بمباران‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه بود که همه در این زمینه اجماع داشتند.

وی ادامه داد: آیت الله رئیسی همچنین در دیدار با رئیس جمهور مصر بر کمک‌رسانی بشردوستانه به مردم مظلوم غزه، باز شدن گذرگاه رفح و حمایت همه‌جانبه کشورهای اسلامی از مردم غزه تاکید کرد.

میرتاج‌الدینی اظهار کرد: نکته بسیار مهم دیگر در سخنان رئیس جمهور این بود که اگر تجاوز ادامه داشته باشد و رژیم صهیونیستی طبق خواست جهان اسلام آتش بس فوری برقرار نکند، کشورهای اسلامی نباید فقط تماشاگر و محکوم کننده باشند بلکه ارتش‌های جهان اسلام باید به کمک مردم غزه بیایند و مجاهدین و رزمندگان غزه را از جهت تسلیحات و پشتیبانی همه‌جانبه و کمک‌های نظامی حمایت کنند.

وی افزود: راهکار اصلی موضع جمهوری اسلامی که مقام معظم رهبری نیز بارها بیان کرده‌اند این است که سرزمین فلسطین همان سرزمین از بحر تا نهر است و هر فلسطینی یک رای دارد و این مردم فلسطین هستند که باید سرنوشت خود را تعیین کنند و صهیونیست‌هایی که از کشورهای مختلف به فلسطین کوچ کردند باید به سرزمین‌های خود بازگردند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درباره دیدارهای رئیس جمهور با روسای جمهور سوریه، عربستان و مصر گفت: این دیدارها جایگاه مهم و اثر گذار جمهوری اسلامی را در جهان اسلام را اثبات کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.