سخنران حرم مطهر بانوی کرامت سلام‌کردن را از سنت‌های والای نبوی برشمرد و با بیان این که سلام سرآغاز درک خوبی‌هاست، گفت: شمشیر محبت، بردباری و صبوری برنده‌ترین رویکرد تربیتی برای تأدیب انسان‌هایی است که همچنان نفس خود را زنده نگه داشتند.

شمشیر محبت، بردباری و صبوری بُرنده‌ترین رویکرد تربیتی است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت، ضمن تبیین موضوع ادب در آیات و روایات، به روایت «إنّ اللّه َ عزّ و جلّ أدّبَ نبیَّه فأحسنَ أدبَهُ» امام صادق علیه‌السلام اشاره و ادب با لطف، محبت و نوازش را از شیوه‌های تأدیب انسان توصیف نمود و اظهار داشت: شمشیر محبت، بردباری و صبوری برنده‌ترین رویکرد تربیتی برای تأدیب انسان‌های اهل است که همچنان نفس خود را زنده نگه داشته‌اند.

شیوه جالب شیطان در گمراه کردن مؤمنین

وی در ادامه به شگردهای شیطانی در مواجهه با مؤمن اشاره نمود و یادآور شد: گاهی زور شیطان به مؤمن نمی‌رسد و برای گمراه‌سازی آن به اطرافیانش متوسل می‌شود تا با وسوسه ایشان مؤمن را به انحراف بکشاند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت افزود: روزی غلام مولی‌الموحدین علی علیه‌السلام نسبت به مولای متقیان بی‌ادبی کرد؛ امام علیه‌السلام در پاسخ به این زشتی غلام، او را در راه خدا آزاد کرد و فرمودند؛ من به خشم می‌آورم آن کسی(شیطان) که تو را برای خشمگین کردن من واداشته است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تأکید بر اهمیت پاسداشت شخصیت والای پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله، تصریح کرد: اول الگوی عالم، خاتم انبیا محمد مصطفی صلی‌الله علیه و آله است که قرآن کریم او را به‌عنوان اسوه و الگو معرفی نموده است، باید نسبت به پاسداشت این شخصیت والا و الگوبرداری از سیره نبوی بیش‌ازپیش توجه داشته باشیم.

اتصال به حلقه اهل‌بیت علیهم‌السلام بهترین مسیر ارتباط با خدا

وی ضمن اشاره به حدیث «و احب العباد الی الله، المتاسی بنبیه و المقتص لا ثره» با تأکید بر این که محبوب‌ترین بندگان خدا کسی است که روش و سنت پیامبر را عملی کند، خاطرنشان کرد: برای وصل‌شدن به خدا باید به حلقه اهل‌بیت علیهم‌السلام متصل شویم.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت سلام‌کردن را از سنت‌های والای نبوی برشمرد و یادآور شد: سلام به بزرگ و کوچک، زن و مرد و پیر و جوان از سنت‌های پیامبر اعظم بود و در سلام‌کردن کسی بر رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله سبقت نگرفت.

سلام سرآغاز درک خوبی‌ها

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد ضمن اشاره به حدیث «إنَّ أولَی الناسِ بِاللّه ِ و برسولِهِ مَن بَدَأ بِالسلامِ» سلام را سرآغاز درک خوبی‌ها دانست و ضمن اشاره و تشریح فراز «علیکم منی سلام‌الله» در زیارت عاشورا، تصریح کرد: ادعیه و زیارت‌نامه‌های اهل‌بیت علیهم‌السلام سرشار از مطالب عرفانی و توحیدی است.

وی در ادامه به بیان خاطراتی دررابطه‌با آثار سلام و توسل به خداوند متعال پرداخت و ضمن اشاره به شعر «بر دوست تکیه باید بر خویشتن نشاید *** موسی صفت بیفکن از دست خود عصا را؛ بیگانه باش از خویش وز خویشتن میندیش*** جز آشنا نه بیند دیدار آشنا را» شیخ محمدحسین غروی اصفهانی، گفت: در همه‌جا و همه حال باید به خداوند متعال تکیه کنیم و نسبت به حافظه، جوانی، پست و مقام خود مغرور نشویم.

تکبر و غرور ریشه تمام رذائل و مساوی با کفر

سخنران محفل معارفی حرم مطهر با اشاره به این که تکبر و غرور ریشه تمام رذائل است که در روایات با کفر مساوی شمرده شده، خاطرنشان کرد: تکبر ریشه تمام غضب‌ها و عصبانیت‌هاست؛ پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله فرمودند، « اَلْبادی بِالسَّلامِ بَرِئٌ مِنَ الْکِبْرِ»؛ کسی که در ابتدا سلام کند از خطر تکبر رها می‌گردد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد در بخشی از سخنان خود ضمن اشاره به قضیه فلسطین و جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی، با بیان این که درنده‌خویی صهیونیسم در کشتار کودکان بی‌گناه مردم غزه، چهره خبیث این رژیم را بر همگان آشکار ساخته است، اظهار داشت: با این که برپایی تظاهرات علیه رژم صهیونیستی در انگلستان ممنوع است؛ صدها هزار نفر از مردم انگلیس از اقوام، ادیان و جناح‌های سیاسی مختلف علیه رژیم غاصب صهیونیستی قیام و تظاهرات کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.