معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: کلنگ ساخت سه هزار واحد مسکونی پرسنل پتروشیمی امیرکبیر اولین کلنگی است که برای ساخت کارکنان صنایع در ماهشهر به زمین زده شد.

معاون استاندار خوزستان: نخستین صنعت شهر کشور در ماهشهر ساخته می‌شود

به گزارش قدس آنلاین،  حمد خانچی ظهر امروز دوشنبه در جلسه قرارگاه جهادی مسکن استان خوزستان با اشاره به صنعت شهرها، به عنوان الگوی موفق فناورانه و صنعتی سازی در ساخت و ساز اظهار کرد: اکنون نگاه ما به گسترش صنعت شهرها در سطح استان با کمک شرکت‌های صنعتی است و نگاهمان به صنعت شهرها و اجرای این پروژه این است که شهرک‌های فاخر ایجاد شود.

معاون عمرانی استاندار خوزستان افزود: این پروژه در کنار ابر پروژه نهضت ملی مسکن اکنون مورد تمرکز متخصصان امر قرار گرفته است.

خانچی گفت: هم‌اکنون در شرکت‌های صنعتی، نفتی و پتروشیمی یکی از دغدغه‌های کارشناسان و کارگران آن‌ها را مسکن تشکیل می‌دهند که با توجه به افزایش قیمت مسکن هم در خرید و هم در اجاره، پیش‌بینی می‌شود کارگران شاغل و آموزش دیده ناچار به ترک محل‌های کار خود به دلیل تأمین نشدن مسکن خواهند شد.

معاون عمرانی استاندار خوزستان افزود: از این رو بخش‌های صنعتی مایل به سرمایه گذاری و تأمین مسکن کارگران شاغل دربخش‌های خود در نزدیکی محل اشتغال خود هستند و این موضوع در دستور کار وزارت راه و شهرسازی و وزارت صمت و همکاری با یکدیگر در راستای تأمین مسکن کارگران قرارگرفته است.

خانچی بیان کرد: صنعتی سازی، کیفی سازی، سرعت بالا و قیمت تمام شده مناسب در اجرای این پروژه اهمیت فراوانی دارد. در این صورت است که ساخت این شهرک‌ها از سوی سازندگان و همچنین متقاضیان مورد استقبال قرار می‌گیرد.

وی به کلنگ زنی اولین پروژه صنعت شهر در کشور در ماهشهر اشاره کرد و افزود: کلنگ ساخت سه هزار واحد مسکونی پرسنل پتروشیمی امیرکبیر اولین کلنگی است که برای ساخت کارکنان صنایع در خوزستان به زمین زده شد.

خانچی با اشاره به اینکه تأمین زمین این پروژه از سوی وزارت راه و شهرسازی انجام شده است، افزود: قطعاً مدیریت پروژه نیز به بهترین شکل انجام خواهد شد تا در سریع‌ترین زمان نهایی شود و در طرح این پروژه قطعاً همه استانداردهای شهرسازی، زیست‌محیطی و حتی مسائل فرهنگی و اجتماعی دیده خواهد شد.

خانچی به افزایش سقف وام و تسهیلات به متقاضیان این طرح اشاره کرد و گفت: با این تسهیلات به آورده افراد متقاضی کمک بهتری می‌شود. اکنون ظرفیت خوبی برای اجرای پروژه صنعت شهرهای خوزستان وجود دارد به گونه‌ای که عمده متقاضیان سایت‌هایشان بالای ۱۰۰۰ واحد است حتی در برخی جاها، ۶ هزار واحد نیز پتانسیل ساخت و تقاضا برای ساخت وجود دارد. اینکه این پروژه در پهنه‌های مختلف آب و هوایی قابلیت اجرایی داشته باشد، نکته حائز اهمیتی است.

وی اظهار کرد: چنانچه مقولات علمی و فناورانه در ساخت با مدیران صنعتی و سازنده‌ها همسو شود، این هماهنگی با سازندگان همچنین دقت کردن در معایب و محاسن اجرایی الگوهای نوین ساخت، در پذیرش این امر از سوی سازندگان و انبوه سازی پروژه مؤثر است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.