مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین گفت: ۶ شهر استان تا پایان سال جاری از نعمت اینترنت پرسرعت، امن و با کیفیت فیبر نوری بهره مند می‌گردند.

بهره‌مندی ۶ شهر قزوین از فیبر نوری و اینترنت پرسرعت

به گزارش قدس آنلاین، حجت اله امینی، بعد از ظهر دوشنبه از امضا توافق نامه فیبر نوری شهری منازل و کسب و کارها ( FTTH) فیمابین شهرداران استان با یک شرکت ارتباطات خبر داد و اظهار کرد: ۶ شهر استان قزوین تا پایان سال جاری از نعمت اینترنت پرسرعت، امن و با کیفیت فیبر نوری بهره مند می‌گردند.

وی افزود: بر اساس تاکید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای دسترسی تمامی اقشار به خدمات دولت هوشمند و لزوم ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت تحقق شهر هوشمند، استان قزوین جز اولین استان‌های کشور بود که عملیات فیبر نوری شهری را با یک شرکت اینترنتی را آغاز کرده و تاکنون قسمتهایی از شهر قزوین تحت پوشش قرار گرفت و عملیات اجرایی در نقاط مختلف شهر در حال انجام است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با اشاره به اهمیت فیبر نوری و پهنای باند مناسب که با کیفیت بالا و چندین برابر سرعت در اختیار منازل و کسب و کارها قرار می‌گیرد، تاکید کرد: با هماهنگی‌های انجام شده با فرمانداران و شهرداری‌های استان، مقرر شد تا این شرکت ارتباطاتی نسبت به توسعه فیبر نوری شهری ( FTTH) اقدام کرده و با تکمیل این پروژه گامی مؤثر در تحقق شهر هوشمند و استفاده از این بستر برای بهبود امور شهری، کسب و کارها و منازل برداشته شود.

نماینده ارشد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان، ادامه داد، تمامی هزینه‌های اجرای عملیات حفاری وفیبر کشی از محل اعتبارات دولتی و توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تأمین می‌شود تا مشترکین با حداقل هزینه بتوانند از طعم شیرین فناوری اطلاعات استفاده نمایند.

میزانی، مدیر کل دفتر فنی استانداری قزوین نیز با اشاره به اهمیت توسعه زیر ساخت‌های شهری و لزوم حرکت به سمت هوشمند سازی خدمات، تاکید کرد تا شهرداران محترم با هماهنگی‌های لازم و با سرعت نسبت به آغاز عملیات فیبر کشی اقدام نمایند تا قبل از آغاز فصل سرما و مشکلات احتمالی، هر چه سریع‌تر از فاز اول عبور نمائیم.

وی افزود: امروز شهرداران محترم ۶ شهر استان شامل، آبیک، البرز، بوئین زهرا، تاکستان، محمدیه و اقبالیه با امضای تفاهم نامه فیمابین با شرکت ارتباطاتی مرتبط، مقدمات صدور مجوزهای لازم را فراهم می‌نمایند تا به سرعت فاز اجرایی عملیات فیبر نوری شهری را آغاز کرده و تا پایان سال شاهد اتمام پروژه ملی توسعه فیبر نوری شهری ( FTTH) در این شهرها باشیم

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.