۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۷
کد خبر: 935135

جنایت در سکوت

سید احمد سادات، مدیر پیشین شبکه العالم

اسرائیل  بعد از شکستی که در عملیات طوفان الاقصی از نیروهای مقاومت متحمل شد نیازمند دست آورد بزرگی دارد که می خواهد از طریق رسانه ها و سانسور اخبار به آن دست یابد.

کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اخیرا به ابتکار او، مقرراتی را تصویب کرد که به این رژیم اجازه می‌دهد در شرایطی که وضعیت اضطراری فعلی خوانده، به بهانه آسیب به امنیت سراسری، به‌طور موقت شبکه‌های خبری خارجی را تعطیل کند. این خبر در حالی منتشر می شود که تل آویو بعد افشای خبر بمباران بیمارستان المعدانی، توسط الجزیره، دستور تعطیلی این شبکه قطری را صادر کرده بود.

این تحولات از ترس صهیونیست ها و نگرانی آنها از انتشار واقعیات صحنه نبررد غزه حکایت دارد. نباید از یاد برد رسانه‌های اجتماعی و شبکه های خبری  نقشی حیاتی در تغییر زندگی مردم دارند. این امر به ویژه در مورد مردم فلسطین اشغالی و ساکنان غزه، صادق است. برای فلسطینی‌ها رسانه‌های اجتماعی و رسانه ها، پلی به دنیای بیرون از سرزمین محاصره شده آنهاست. اتفاقاتی که امروز در نوار غزه در حال اتفاق است نوعی روسیاهی برای مجامع بین المللی، سازمان های مدافع حقوق بشری و کشورهای غربی که خود را مهد آزادی بیان و رسانه می دانند محسوب می شود. ایالات متحده آمریکا و کشورهای اروپایی همواره از رژیم صهیونیستی بعنوان یک جامع دموکراسی در خاورمیانه یاد می کردند. این درحالی است که بسیاری از رسانه های خبری در جهان تحت نفوذ رژیم صهیونیستی و آمریکایی ها است و همین امر منجر شده حوادث و جنایات اسرائیل در طی چهل روز گذشته به خوبی دیده نشود .

برخوردی که امروز رسانه های عبری و غربی  با فلسطین دارند همان برخورد دوگانه ای  است که در دوران جنگ جهانی دوم  نسبت به منکران هولوکاست داشتند؟ این درحالی است که وظیفه اصلی رسانه ها اطلاع رسانی به موقع و ایجاد جریان آزاد اطلاعات در جهان است اما در خصوص وقایع غزه این مسئله برعکس بود بطوریکه نه تنها شبکه ها ی خبری و رسانه ای وابسته به رژیم صهیونیستی و غرب اخبار مربوط به غزه را سانسور کردند بلکه دست به وارونه سازی خبرها زدند و نگاهی که نسبت به مسائل داشتند به واقعیت بسیار دورتر بود. امروز نقش رسانه ها در شکل دهی افکار عمومی  بسیار مهم است، رژیم صهیونیستی رسانه ها را هدف قرار داده و یکی از افرادی که بعنوان عامل اصلی تصویب این مقررات کابینه نتانیاهو محسوب می شود «شلومو کرهی»، وزیر ارتباطات کابینه نتانیاهو است. این مقررات به وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی اختیارات گسترده‌ای را برای کنترل تمامی رسانه‌ها، از جمله رسانه‌های داخلی، می‌دهد؛ این مقررات به او اجازه صدور دستور دستگیری خبرنگاران و دیگر افراد را به بهانه نقش داشتن در پخش برنامه‌هایی که به امنیت اراضی اشغالی آسیب می‌رسانند، می‌دهد. اسرائیل  بعد از شکستی که در عملیات طوفان الاقصی از نیروهای مقاومت متحمل شد نیازمند دست آورد بزرگی دارد که می خواهد از طریق رسانه ها و سانسور اخبار به آن دست یابد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.