وزیر خارجه یونان پیش از نشست شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل خواستار تسهیل کمک‌رسانی به مردم غزه شد و تاکید کرد که کرامت انسانی رنگ و ملیت نمی‌شناسد.

وزیر خارجه یونان: کرامت انسانی رنگ و ملیت ندارد

به گزارش قدس انلاین به نقل از آناتولی، جورج گراپتریتیس، وزیر خارجه یونان روز دوشنبه بار دیگر بر نیاز فوری مردم غزه به کمک‌های بشردوستانه و ایجاد کریدور ارسال کمک‌ها به این منطقه تاکید کرد.

وی پیش از حضور در نشست شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل به خبرنگاران گفت: فکر می‌کنم زمان آن رسیده که به ایجاد کریدورهای انسانی پایدار برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به نیازمندان فکر کنیم.

گراپتریتیس گفت: حیات و کرامت انسانی رنگ و ملیت ندارد. بنابراین زمان آن رسیده که کار درست را انجام دهیم.

به گزارش ایرنا، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و ستم رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها، نیروهای مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و همچنان در حال بمباران این منطقه است.

در کنار اقدامات جنایت بار رژیم تل آویو در غزه که هر روز ابعاد بیشتری می یابد، حمایت غرب از رژیم صهیونیستی به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای تل آویو در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

نگرانی‌های جهانی به فاجعه انسانی و کشتار بی ترحم مردم غزه و درخواست ها برای متوقف کردن ماشین کشتار رژیم اسراییل، رو به افزایش است اما رژیم صهیونیستی همچنان بی وقفه بر حملات خود ادامه داده و سخنگوی ارتش این رژیم تاکید کرده که اصلا مساله آتش بس مطرح نیست و در واقع همه برنامه ها و طرح های این رژیم برای جنگ، کشتار و ویرانی بیشتر است.

تداوم بمباران غزه و کشتار زنان و کودکان فلسطینی در حالی ادامه دارد که کشورهای غربی حامی رژیم صهیونیستی نیز تاکنون هرگونه قطعنامه آتش بس در شورای امنیت را وتو کرده و یا به جای تلاش برای توقف کشتار و بمباران فلسطینیان، به دنبال تصویب قطعنامه‌هایی در حمایت بیشتر از تل‌آویو هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.