فرانچایز کلاسیک «ترمیناتور» با کمک شبکه جنجالی نتفلیکس تبدیل به یک سریال اینترنتی انیمیشنی می‌شود.

«ترمیناتور» انیمیشنی در راه/ با آرنولد یا بدون او؟

به گزارش قدس آنلاین، این انیمیشن علمی_تخیلی با همکاری شرکت فیلمسازی اسکای دنس تولید می‌شود. مدیران نتفلیکس مجموعه را با نام موقت «ترمیناتور: سریال انیمیشنی» وارد مرحله تولید می‌کنند و فعلا ساخت یک فصل آن قطعی شده است.

این سریال به معرفی تعدادی کاراکتر تازه می‌پردازد که توسط استودیوی انیمیشن ژاپنی «آی جی» طراحی می‌شوند. مت تاملین خالق و به قولی شورانر آن است که در کنار تهیه‌کنندگی سریال، کار نگارش فیلمنامه‌اش را نیز به عهده دارد.

ماساشی کودو هنرمند ژاپنی کارگردانی ترمیناتور انیمیشنی را انجام می‌دهد. نتفلیکسی‌ها البته گفته‌اند که سریال به زبان انگلیسی است و کاراکترهایش هم آمریکایی هستند و نه ژاپنی. حضور آرنولد شوارتزنگر بازیگر اصلی نسخه اصلی فیلم به عنوان صداپیشه در ترمیناتور انیمیشنی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و نتفلیکسی‌ها هم فعلا چیزی در این رابطه نگفته‌اند.

داستان این مجموعه در سال ۲۰۲۲ رخ می‌دهد، زمانی که جنگ بین اندک باقی مانده نسل بشر و ارتش بی‌پایان ماشین‌ها و ربات‌ها ادامه دارد. یک فلش بک تماشاچی را به سال ۱۹۹۷ می‌برد، جایی که نبرد بین انسان و ماشین تازه شروع شده و یک سرباز زن جوان به زمان گذشته برگردانده می‌شود تا با محافظت از دانشمندی به نام مالکوم، راه را برای طراحی و خلق یک هوش مصنوعی هموار کند.

این هوش مصنوعی توانایی بالایی برای مقابله با تهاجم ماشین‌های فضایی مرگبار دارد. مالکوم در حالی که در مراحل نهایی آماده کردن هوش مصنوعی خود قرار دارد، با آدمکشی حرفه‌ای روبرو می‌شود که از آینده فرستاده شده تا مانع از موفقیت طرح او شود. این آدمکش آهنی در عین حال خطری بزرگ برای جان سه فرزند دانشمند محسوب می‌شود.

فرانچایز ترمیناتور قبل از این به صورت ۶ فیلم سینمایی، یک سریال تلویزیونی، چندین نول و داستان مصور و بازی ویدئویی تولید شده و این اولین بار است که به صورت اثری انیمیشنی وارد مرحله ساخت می‌شود. اولین قسمت این فرانچایز را جیمز کامرون با هزینه‌ای اندک در سال ۱۹۸۴ کارگردانی کرد که آرنولد شوارتزنگر را در قالب یک ماشین فضایی قاتل معرفی کرد که سفری در زمان می‌کند تا سارا کانر (لیندا همیلون) را از بین ببرد.

سارا قرار است پسری به دنیا بیاورد که می‌تواند نجات دهنده نسل بشر از هجوم ترمیناتورهای بیگانه کرات دیگر باشد. این فیلم و قسمت بعدی آن، از سوی منتقدان سینمایی به عنوان یکی از بهترین آثار علمی_تخیلی کل تاریخ سینما معرفی شدند.

تماشاگران هم استقبال بی نظیری از این فیلم‌ها کردند. قسمت‌های بعدی ترمیناتور که توسط کامرون کارگردانی نشدند، نتوانستند موفقیت کلان دو فیلم او را تکرار کنند. با این حال، آخرین قسمت این فرانچایز تا به امروز که در سال ۲۰۱۹ اکران عمومی شد، با وجود عدم موفقیت مالی در جدول گیشه نمایش از سوی منتقدان به عنوان اثری قابل توجه معرفی شد که تلاش دارد به پای دو قسمت اول و دوم ترمیناتور برسد. لیندا همیلتون در این قسمت از فیلم، دوباره در نقش اصلی ظاهر شد.

ترمیناتور انیمیشنی در شرایطی وارد مرحله تولید می‌شود که جیمز کامرون در سال‌های اخیر به خشونت مفرط موجود در ترمیناتورهای بعد از خود انتقادهای زیادی کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.