۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۴
کد خبر: 935380

پژوهشگر و تهیه کننده پرونده تعزیه در زنجان گفت: تعزیه زنجان در نهمین مجمع عمومی ICCN در هندوستان به نمایش درآمد و استقبال شرکت کنندگان این رویداد بین المللی را به همراه داشت.

تعزیه زنجان در هندوستان درخشید

به گزارش قدس آنلاین، اکبر کریمی افزود: تعزیه در زنجان نام پروژه ای تحقیقاتی در قالب گزارشی تصویری از مراسم تعزیه خوانی مردم روستاهای "مشکین و رجعین" استان در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی ۱۴۰۲ است که با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به زبان انگلیسی تهیه و برای ارائه به نهمین مجمع عمومی ICCN آماده شد.

کریمی افزود: این پرونده تصویری به مدت ۲۲ دقیقه در سالن اجلاس ICCN در شهر کوژیکود به نمایش درآمد که معرفی زنجان به همراه خوانش و ترجمه غزل عاشورایی زنده یاد حسین منزوی زمینه ساز آن بود.

وی ادامه داد: نمایش این پرونده تحقیقاتی در قالب تصاویر گرفته شده از مراسم و مهارت های تعزیه خوانی در زنجان مورد استقبال شرکت کنندگان در این رویداد بین المللی قرار گرفت و پس از اتمام مراسم هدیه ویژه زنجان به عنوان نمادی فرهنگی و مذهبی به "وکیل جایاراجان" دبیر کل ICCN اهدا گردید.

به گفته این مسوول، تندیس ویژه‌ ICCN ‌که به یک نفر از هر کشور تعلق می یافت از سوی برگزارکنندگان این رویداد بین المللی در اختیار شهر زنجان قرار گرفت و پرونده تعزیه در زنجان با نظر اعضای شرکت کننده به عنوان بهترین ارائه در نهمین مجمع عمومی ICCN شناخته شد.

مجمع عمومی ICCN با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری متعدد و معرفی میراث فرهنگی ناملموس جوامع محلی شرکت کننده در تاریخ ۱۴ نوامبر (۲۳ آبان ماه ۱۴۰۲) به کار خود پایان داد.

مجمع عمومی ICCN که هر ۲ سال یکبار در یکی از شهرهای عضو با حضور اعضای مشترک ICCN-UNESCO برگزار می شود در ۱۰ نوامبر ۲۰۲۳ ( ۱۹ آبان ماه ۱۴۰۲ )فعالیت خود را در شهر کوژیکود، ایالت کرالای هندوستان آغاز کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.