وزیر دفاع اسلواکی در نشستی با دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از قطع ارسال کمک‌های نظامی این کشور به اوکراین خبر داد.

اسلواکی ارسال کمک‌های نظامی به اوکراین را قطع کرد

به گزارش قدس انلاین به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت دفاع اسلواکی روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که رابرت کالینیاک وزیر دفاع این کشور به ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو اطلاع داده است که کشورش دیگر سلاح و مهمات به اوکراین ارسال نخواهد کرد.

در بیانیه وزارت دفاع اسلواکی آمده است که این کشور همچنان به ارسال کمک‌های بشردوستانه و مشاوره‌های فنی ادامه می‌دهد ولی همه این کمک‌ها در راستای تضمین این هدف است که هیچ یک از این کمک‌ها به مرگ منجر نشود.

بر اساس این گزارش، تصمیم برای توقف ارسال کمک‌های نظامی به اوکراین توسط دولت روبرت فیکو، نخست‌وزیر اسلواکی اتخاذ شد. فیکو در همان روزهای ابتدای شروع دولت خود این تصمیم را اعلام عمومی کرد.

پیش از این نیز وزیر خارجه مجارستان که برای حضور در نشست اتحادیه اروپا در بروکسل حاضر شده بود، از ممانعت کشورش برای اختصاص بودجه کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین خبر داد.

پیتر سیجارتو، وزیر خارجه مجارستان روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد که کشورش از اختصاص بودجه ۵۰۰ میلیون یورویی برای ارسال سلاح به اوکراین خودداری کرده است.

روزنامه واشنگتن پست اواخر شهریور امسال گزارش داد که آمریکا از زمان آغاز جنگ در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ۱۴۰۰)، نزدیک به ۶۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار برای حمایت از اوکراین در بخش های نظامی، اقتصادی و بشردوستانه هزینه کرده است.

گفته می‌شود این رقم کمتر از چهار درصد کل بودجه دفاعی آمریکا در سال ۲۰۲۳ را شامل می شود که رقمی برابر با یک تریلیون و ۷۷ میلیارد دلار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.