مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌شمالی گفت: شرکت‌های تعاونی استان در شش‌ماهه نخست سال جاری ۶۱۹۵ هزار دلار صادرات داشتند که نسبت به مدت مشابه بیش از ۴۰۰ درصد افزایش‌ یافته است.

تعاونی‌های خراسان‌شمالی ۶ هزار دلار کالا صادر کردند

به گزارش قدس آنلاین، مهدی اسلام‌خواه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌شمالی اظهارکرد: شرکت‌های تعاونی خراسان‌شمالی در شش‌ماهه نخست سال جاری ۶۱۹۵ هزار دلار صادرات داشتند که نسبت به مدت مشابه بیش از ۴۰۰ درصد افزایش‌ یافته است.

وی گفت: شرکت‌های تعاونی خراسان‌شمالی در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعت، فرش دستبافت، خدمات و تأمین نیاز فعالیت دارند که با توجه به ظرفیت‌های خوب خراسان‌شمالی ازجمله مرز مشترک با کشور ترکمنستان این صادرات شکل‌گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌شمالی افزود: شرکت‌های تعاونی استان در ۲ ماهه ابتدای سال جاری موجب اشتغال بیش از ۲ هزار و ۳۰۴ نفر شده است که باوجود تلاش‌های صورت گرفته و آموزش‌های ارائه‌شده در مناطق روستایی و کم برخوردار با توجه به توانمندی‌هایی که وجود دارد در آینده می‌توان شاهد تأسیس شرکت‌های تعاونی موفق با اشتغال‌های پایدار بود.

اسلام خواه تصریح کرد: سهم تعاونی های استان از ایجاد اشتغال در سال گذشته ۱۲.۵ درصد بود که این رقم امسال ۲۲.۵ درصد ثبت شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.