مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی از افزایش چهار برابری امانت کتاب در دولت سیزدهم در استان خبر داد و گفت: شهروندان کتابخوان استان طی سال گذشته ۶۸۶ هزار جلد کتاب از کتابخانه های استان امانت گرفتند.

افزایش ۴ برابری امانت کتاب در خراسان شمالی

مهدی آریان با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی اظهار داشت : تعداد ۷۶ باب کتابخانه عمومی در استان وجود دارد که تعداد ۹۸۷ هزار جلد کتاب در این کتاب خانه ها موجود هستند که شاهذ ۱۶ درصدی تعداد کتاب های موجود در کتاب خانه های استان هستیم.

وی افزود: طی دو سال اخیر ۶ کتابخانه با زیر بنای شش هزار متر مربع در استان ساخته شده است.

آریان اضافه کرد: استاندارد فدراسیون بین‌المللی انجمن‌ها و مؤسسات کتابداری در سرانه تعداد کتابخانه های عمومی به ازای هر ۲۵ هزار نفر ۳.۱ باب کتابخانه است که اینک در این استان ۲.۱۷ باب کتابخانه وجود دارد.

وی به اختصاص اعتبارات سفر ریاست جمهور به استان اشاره کرد و گفت: طی سفر ریاست جمهور به استان ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل و تجهیز کتابخانه های استان اختصاص یافت

مدیر کل کتابخانه های خراسان شمالی در ادامه از نیاز این استان به یک باب کتابخانه سیار در استان خبر داد و گفت: در این استان یک کتابخانه سیار وجود دارد و نیاز به یک کتابخانه سیار دیگر نیز است‌.

وی با اشاره به اینکه تاکید ما بر ایجاد کتابخانه ثابت است، اظهار داشت: در کتابخانه های ثابت فعالیت های فرهنگی مختلف انجام می شود و هدف ما این است تا مردم به کتابخانه ها بیایند و در انجام این فعالیت های فرهنگی مشارکت داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.