۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱
کد خبر: 935775

کتاب «زینب (س)؛ فریاد فرمند» حاصل بیش از یک دهه تلاش آنتوان بارای اهل سوریه و مسیحی است که غلامحسین انصاری آن را ترجمه و شرکت چاپ و نشر بین‌الملل روانه بازار کرده است.

«زینب (س)؛ فریاد فرمند»

در ایام هفته کتاب و کتابخوانی بی شک یکی از بهترین کارها در راستای ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه، معرفی آثار خوب و خواندنی در حوزه های مختلف است و در همین راستا در چنین ایامی که نگاه های رسانه ای به یار مهربان مشهودتر و برجسته تر از قبل است در حد وُسع خود تلاشی کرده ایم که امیدواریم مورد قبول و طبع شما مخاطبان عزیز و فرهیخته قرار گیرد.

در آستانه ولادت باسعادت اُسوه صبر و وفا و الگوی همه پرستاران عالم، حضرت زینب کبری(س) به معرفی یکی از کتاب های خواندنی درباره دختر گرامی امیرالمؤمنین (ع) و حضرت زهرا(س) پرداخته ایم.

نویسنده کتاب "زینب (س)؛ فریاد فرمند" که به همت انتشارات چاپ و نشر بین‌الملل به زیور طبع آراسته شده، آنتون بارا است؛ نویسنده و پژوهشگری مسیحی اهل کشور سوریه که از او چند کتاب با موضوع اهل‌بیت (ع) منتشر شده است.

به باور نویسنده، استمرار اسلام وابسته به قیام امام حسین (ع) بوده و بقای قیام ایشان در گرو نقش‌آفرینی و سخنان حضرت زینب (س) قرار گرفته بود.

آنتوان بارا درباره حضرت زینب(س) و کتاب خود این‌چنین گفته است: «حضرت زینب (س) مانند برادرش یکی از اولیاءالله است. من تلاش کردم در این کتاب شخصیت ایشان را با مریم عذرا مقایسه کنم. یکی از جملات حضرت زینب در واقعه عاشورا این است که خطاب به کسانی گفت: "من در این روز جز زیبایی ندیدم. " امیدوارم که در این کتاب توانسته باشم این زیبایی در کلام ایشان را شرح کنم.»

کتاب «زینب (س)؛ فریاد فرمند» حاصل بیش از یک دهه تلاش نویسنده است که غلامحسین انصاری آن را ترجمه و شرکت چاپ و نشر بین‌الملل روانه بازار کرده است. کتاب از شش فصل تشکیل شده است. «آماج مصائب» عنوان اولین فصل است که به مناجات و مصائب زندگانی حضرت زینب (س) اشاره دارد. فصل‌های دوم و سوم با عناوین «عروس شهادت» و «بانوی قهرمان کربلا» عهده‌دار گزارشی از ویژگی‌های شخصیتی حضرت زینب (س) هستند.

«فریادی که انقلابی را کامل کرد» عنوان فصل چهارم است که در آن به خطبه‌های حضرت زینب (س) اشاره شده است. «بانوی قدس» عنوان پنجمین فصل کتاب است که به بازگشت ایشان به مدینه توجه دارد. فصل پایانی نیز با «حماسه پیروزی» به نقش سخنان حضرت زینب (س) در فروپاشی پرداخته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.