یک مقام ارشد وزارت خارجه ارمنستان روز سه شنبه از تصمیم اتحادیه اروپا برای تمدید ماموریت نیروهای خود در مرز ارمنستان با جمهوری آذربایجان استقبال کرد.

ارمنستان: حضور نیروهای اروپا در مرز با جمهوری آذربایجان ثبات را افزایش می‌دهد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، دولت ارمنستان روز سه شنبه از تصمیم وزرای خارجه اتحادیه اروپا در مورد گسترش ماموریت نظارت بر مرزهای ارمنستان استقبال کرده است.

«پارویر هوانیسیان» معاون وزیر امور خارجه ارمنستان روز سه‌شنبه با استقبال از این تصمیم گفت که این اقدام ثبات مرزهای ناآرام این کشور با جمهوری آذربایجان را افزایش می‌دهد.

بر اساس این گزارش، کمیسیون اروپا و سران کشورهای عضو پس از تایید شورای روابط خارجی  در مورد شمار نیروها و اختیارات این ماموریت تصمیم گیری خواهد کرد. احتمالاً تصمیم نهایی در ماه دسامبر گرفته خواهد شد.

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان اظهارات «جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را اتهاماتی خواند که «عمدا واقعیت‌ها در منطقه را تحریف می‌کند» و آن‌ها را کاملاً ناکافی و غیرقابل‌قبول خواند.

باکو این اظهارات تند را در واکنش به اظهارات بورل در نشست خبری روز  دوشنبه در «بروکسل» بعد از نشست شورای امور خارجه اتحادیه اروپا بیان کرد.

در نشست شورای وزرای خارجه اتحادیه اروپا روابط دو جمهوری همسایه ارمنستان و آذربایجان در دستور کار قرار گرفت. بورل در اظهاراتی گفت با توجه به اصلاحات در جریان در ارمنستان، اتحادیه اروپا تصمیم گرفته ماموریت خود در این کشور را تقویت کند و گشت‌زنی را در امتداد مرز ارمنستان با جمهوری آذربایجان افزایش دهد.

تنش‌ها بین باکو و ایروان در حالی همچنان ادامه دارد که وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان روز شنبه بار دیگر از ارمنستان خواست تا برای صلح و همکاری در منطقه گام بردارد و از ادعاهای بی اساس علیه باکو دست بردارد.

از طرف دیگر، «نیکول پاشینیان» روز شنبه در «مجمع صلح پاریس» گفت که در ماه‌های آینده یک معاهده صلح با جمهوری آذربایجان بر اساس سه اصل مورد توافق در مذاکرات بروکسل امضا کند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آندرانیک اوزانیان ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    0 1
    باکو حرف مفت زیاد میزنه