مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: هماهنگی‌های اولیه برای تشییع پیکر مرحوم محمد علی اسلامی ندوشن، نویسنده و پژوهشگر مشهور کشورمان در یزد و زادگاهشان ندوشن انجام شده تا پس از آن برای تدفین به نیشابور منتقل شود.

جزئیات تشییع پیکر مرحوم اسلامی ندوشن در یزد

به گزارش قدس آنلاین، احسان عابدی افزود: جزییات مراسم تشییع پیکر این استاد بنام در استان بزودی اعلام می شود.

وی اظهار کرد: به منظور برنامه‌ریزی جهت استقبال از پیکر مرحوم اسلامی ندوشن در یزد، جلسه ای با حضور مسوولان استان جمعی از هنرمندان و فرهیختگان برگزار شده است.

پبکر مرحوم استاد محمدعلی اسلامی ندوشن که پیشتر در خارج از کشور (کانادا) به رسم امانت به خاک سپرده شده بود، بنا بر وصیت ایشان و با اقداماتی که از سوی خانواده وی و همکاری وزارت امور خارجه صورت گرفت، صبح روز یکشنبه ۲۸ آبان ماه از طریق فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) وارد تهران می‌شود.

پیکر استاد پس از ورود به تهران مطابق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پس از اجرای برنامه‌هایی در تهران و یزد، به نیشابور منتقل و در کنار آرامگاه نامداران فرهنگ و ادب کشور از جمله عطار و خیام به خاک سپرده می‌شود.

محمدعلی اسلامی ندوشن، شاعر، منتقد، نویسنده، مترجم، حقوقدان و پژوهشگر متولد سوم شهریور ۱۳۰۳، از پرکارترین ادیبان و پژوهشگران معاصر ایران بود و افزون بر تألیف، به ترجمه آثار به فارسی، از جمله درباره ادبیات و فرهنگ ایران می پرداخت.

این استاد فقید که بیش از ۷۰ تألیف و ترجمه و صدها مقاله از وی به‌ جای مانده‌ است سال گذشته در خارج کشور به دیار باقی شتافت.

شهر ندوشن از توابع شهرستان میبد در ۸۰ کیلومتری مرکز استان یزد قرار دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.