عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مشهد یکی از قطب‌های تعیین کننده در تولید قطعات خودرویی است.

مشهد یکی از قطب‌های تعیین کننده در تولید قطعات خودرویی است

به گزارش قدس خراسان، علی آقامحمدی شامگاه چهارشنبه در حاشیه افتتاح نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو در مشهد اظهار کرد: اگر ایران بخواهد صنعتی شود باید خودروساز باشد و ایند بخش ناقوس صنعتی ایران و نیازمند توجه بیشتر است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: خودروسازی از صنایع مادر است و حجم آن در تولید صنعتی کشور و اثرگذاری آن بر سایر صنایع هم قابل توجه است.

وی با بیان اینکه نواقصی هم در این صنعت هست و همه به آن اذعان دارند، افزود: هر کار بزرگی که شروع می‌شود نواقصی دارد به خصوص که در دوره تحریم هستیم و همه جا بسته و تحریم منابع مالی را محدود کرده است.

آقامحمدی اظهار کرد: آنچه لازم داریم همدلی، همفکری و هم اندیشی است تا این صنعت بزرگ شکل کامل خود را پیدا کند خوشبختانه این صنعت به سمت بلوغ کامل حرکت می‌کند تا محصول را خودش به طور کامل طراحی کند و بتواند تولیداتی ارائه دهد که جنبه بین المللی داشته باشد و در بازارهایی که اجازه می‌یابد راه خود را باز کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: محصولات جدیدی که خودروسازان امسال می‌آورند آنها را از سال‌های قبل متمایز می‌کند.

وی با بیان اینکه مشهد یکی از قطب‌های تعیین کننده در تولید قطعات خودرویی است، افزود: هر چه رقابت بیشتر باشد و کار تولید بیشتر و عمیق‌تر صورت گیرد به طبع در قیمت تأثیر مثبت دارد و می‌تواند کاهنده باشد.

آقامحمدی ادامه داد: اما همه قیمت را خودروساز تعیین نمی‌کند و امیدواریم با سیاست‌هایی که دولت با هدف کاهش تورم اتخاذ کرده است، قیمت خودرو مناسب‌تر شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص واردات خودرو گفت: مقدار ارزی که در کشور است باید دید در چه اولویت‌هایی هزینه می‌شود. قطعه سازان برای واردات مواد اولیه و ماشین آلات نوبت طولانی دارند چون ارزی که به خودرو می‌دهند رقمی مشخص است و اگر به واردات بدهند تولید داخل تا حدی تحت فشار قرار می‌گیرد و این موضوع حتماً نیازمند برنامه ریزی مناسب است.

وی اظهار کرد: اگر نتوانیم به تولید کنندگان خودرو اعتماد کنیم راجع به صنعت نمی‌توانیم حرف زیادی بزنیم قطعه سازان و خودروسازان جزو بزرگترین مجموعه‌های تولیدی هستند و به وجود آنها افتخار می‌کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.