اولین اجلاس ملی خیرین هیات‌های کشور با حضور جمع پرشور پیرغلامان، مداحان پیشکسوت و خیرین هیات‌های مذهبی کشور برگزار شد.

نخستین اجلاس ملی خیرین هیات‌های کشور در مشهد برگزار شد

به گزارش قدس خراسان، اولین اجلاس ملی خیرین هیأت‌های کشور با حضور حجت الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، احمد واعظی مداح پیشکسوت، منصور ارضی پیرغلام اهل‌بیت (ع)، اعضای شورای اسلامی شهر مشهد و جمع پرشور پیرغلامان، مداحان پیشکسوت و خیرین هیأت‌های مذهبی سراسر کشور، ظهر پنجشنبه به میزبانی تالار همایش‌های هتل مدینة‎الرضا (ع) مشهد برگزار شد.

هیأت امام حسین (ع) مقدمه خیر فراگیر است

مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در این همایش اظهار کرد: معرفت ولایت اهل‌بیت (ع) موضوعی است که خداوند عالم به دل‌های آماده، انفاس زکیه و فطرت‌های پاک عنایت می‌کند؛ تا جایی که ما در دوران مسؤولیت در آستان قدس رضوی، متعدد مشاهده می‌کردیم که عزیزان اهل سنت یا حتی غیرمسلمانان با اعتقاد راسخ و باور قلبی به زیارت علی ابن موسی‌الرضا (ع) می‌آیند و اشک معرفت می‌ریزند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان کرد: عنایت اهل‌بیت (ع) حد و مرز نمی‌شناسد و محدود به جغرافیا و مذهب نیست. اکنون هم اگر مظلومیت مردم غزه را مشاهده می‌کنیم، باید به درگاه حضرت رضا (ع) متوسل شویم تا این عنایت، ایمان آنان را راسخ‌تر و دشمنانشان را به شکست نزدیک‌تر کند زیرا اضمحلال بدخواه دین خدا، وعده پروردگار است.

وی تصریح کرد: مرکز نیکوکاری ویژه‌ای ذیل فعالیت بنیاد دعبل خزاعی شکل گرفته تا کسانی که تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی هم نیستند، بتوانند از حمایت‌های متمرکز و هدفمند برخوردار شوند. این یک نمونه از برکات بی‌پایان هیأت مذهبی و کانون‌های ستایشگری در کشور است که در عرصه اثرگذاری اجتماعی به میدان می‌آیند و مقدمه کارهای بزرگ و خیرخواهی‌های فراگیر می‌شوند.

خدمت ۱۱۰۰ خیر هیأت‌های مذهبی در سراسر کشور

حجت‌الاسلام داود صالحی عضو شورای مرکزی مجمع خیرین هیأت در ابتدای این مراسم با تأکید بر ضرورت گسترش فرهنگ خدمت در هیأت اظهار کرد: امر اصلی رهبر معظم انقلاب برای تشکیل مجمع پیرغلامان اهل‌بیت (ع) این است که خدمت به هیأت نهادینه شود و ارکان هیأت مذهبی توسعه پیدا کند. بر همین اساس، تاکنون در ۲۸ استان کشور جلسات توجیهی و مقدماتی برگزار شده و بیش از ۱۱۰۰ نفر در سراسر کشور ذیل مجمع خیرین هیأت فعالیت می‌کنند. در رویداد امروز نیز ۲۵۰ خیر نام‌آور و نیک‌اندیش متشکل از ۲۰۰ فعال از سراسر کشور و ۵۰ خیر از مشهد حضور دارند.

بلوغ هیأت، خدمت به مردم است

منصور ارضی، مداح پیشکسوت و پیرغلام اهل‌بیت (ع) در ادامه این همایش خاطرنشان کرد: اصل حرف ما این است که باید دستورالعمل هیأت مدیره مجمع خیرین هیأت، عملکرد فرا استانی داشته باشد؛ به این معنا که اگر یک هیأت در یک استان به اوج شکوفایی و بلوغ رسید، به گونه‌ای هدایت شود که بتواند از هیأت استان‌های دیگر نیز دست‎گیری کند. البته شرط همه این امور آن است که اخلاص رعایت شود و خیّر در همه حال بداند که کار خیر او نه سخاوت و بخشش بلکه ادای دین و عمل به تکلیف است.

وی با بیان اینکه نقطه بلوغ خیرخواهی در هیأت با کارکردهای اجتماعی متجلی می‌شود، تصریح کرد: همه آن‌هایی که با نیات خیر به دنبال کمک به هیأت‌ها هستند، بدانند که هیأت حضرت سیدالشهدا (ع) کانون اثرگذاری فرهنگی و اجتماعی بر آحاد جامعه است. همین تبلیغ است که پرچم را برافراشته نگاه داشته و نهضت را حفظ کرده و اینجاست که بر هیأتی واجب می‌شود همیشه به فکر مردم باشد و بی‌اعتنا به اینکه یک سازمان یا نهاد متولی به وظیفه خود عمل می‌کند یا نمی‌کند، هیأت خود را وقف خدمت بداند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.