نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: بیش از ۸۰ ملیت در مراسم امسال اربعین در عراق حضور پیدا کنند که در بین آنان برادران و خواهران اهل سنت، مسیحیان پروتستان و پیروان سایر مذاهب نیز وجود داشتند.

در راهپیمایی اربعین بیش از ۸۰ ملیت حضور داشتند

به گزارش قدس خراسان، حجت الاسلام سید عبدالفتاح نبوی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه امروز مشهد در حرم مطهر امام رضا(ع) افزود: امروزه مراسم اربعین حسینی در عراق به یک حرکت جماهیری تبدیل شده است که آغازگر این حرکت حضرت زینب (س) بود و ان شاء الله زمینه ساز ظهور حضرت مهدی (عج) نیز خواهد شد.

وی اضافه کرد: اربعین، بزرگترین اجتماع بشری در عصر حاضر است که ۲۲ میلیون انسان در کشوری که تحت ستم صدام و تحت غارت آمریکا بوده حضور پیدا می کنند و به زیارت بارگاه منور امام حسین (ع) و حضرت اباالفضل العباس (ع) می شتابند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: این اجتماع بشری و حرکت تمدنی، هدیه حضرت زینب (س) است که پیام های زیادی دارد اما از آنجا که شاخصه مهم آن حضرت "مدیریت انقلابی و جهادی" و نگاه به آینده بود همچنین نقش اجتماعی آن حضرت نیز قابل بحث است به طوری که ایشان "جهاد تبیین" کردند.

وی ایمان و تقوا، ثبات قدم، وفاداری، امانتداری، دانش و هوشمندی، شجاعت و تدبیر و دفاع از ارزشهای اسلامی را از دیگر ویژگی های حضرت زینب (س) برشمرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.