معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت:‌ رشد و بالندگی و استفاده بیشتر از ظرفیت های مجتمع آموزش عالی گناباد نیازمند توجه بیشتر مسئولان و دست اندرکاران است.

ظرفیت های مجتمع آموزش عالی گناباد نیازمند توجه بیشتر مسئولان

به گزارش قدس خراسان، عبدالحسین کلانتری  عنوان کرد:‌ این مجتمع از ظرفیتهای زیادی در بخشهای مختلف برخوردار است ولی هنوز متناسب با این ظرفیتها رشد نکرده است و باید با توجه مسئولان در سطوح ملی و شهرستانی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی این ظرفیتها در مسیر توسعه کمی و کیفی جهت دهی شوند.

وی ادامه داد:‌ در سفرهای دوره ای مسئولان وزارت علوم،‌تحقیقات و فناوری مسائل و مشکلات دانشگاهها و مراکز آموزش عالی در زمینه های آموزشی و پژوهشی و دانشجویی رصد و در ستاد این وزارتخانه مورد بررسی قرار می گیرد و راهکارهای مناسب برای رفع آنها اتخاذ می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم ،‌تحقیقات و فناوری همچنین در جریان بازدید از قنات قصبه گناباد به عنوان یکی از آثار ثبتی استان خراسان رضوی در فهرست آثار جهانی یونسکو از این قنات به عنوان یکی از نمادهای بارز اصالت و تمدن ایرانی و اسلامی و نشانگر نبوغ ایرانیان در طول تاریخ یاد کرد.

کلانتری افزود:‌ چگونگی حفر و سازه قنات قصبه نشان می دهند که مردم این مرز و بوم در طول تاریخ چگونه بر مسائل و مشکلات زیست محیطی برای رفع تنگناهای خود به خصوص در تامین آب شرب غلبه کردند و حتی با علم و دانش و مدلهای محاسباتی امروز هم نمی توان به تحلیل مناسبی از آن دست یافت و باید سالها و زمانها برای آشنایی با منطق گذشتگان در این زمینه وقت گذاشت.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم،‌ تحقیقات و فناوری عصر جمعه بعد از ورود به گناباد و ذکر فاتحه بر مزار علامه بهلول گنابادی از مجتمع آموزش عالی و قنات قصبه گناباد بازدید کرد.

شرکت در هیات رییسه مجتمع آموزش عالی و آیین تودیع و معارفه رییس این مجتمع از دیگر برنامه های ۲ روزه معاون وزیر علوم،‌تحقیقات و فناوری در گناباد است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.