مدیر نیروگاهی بخار نیروگاه شهید رجایی گفت: واحد شماره ۲ بخار جهت تعمیرات دوره ای از شبکه سراسری تولید برق خارج شد.

واحد شماره ۲ بخار نیروگاه شهید رجایی از مدار خارج شد

به گزارش قدس آنلاین، حبیب شریفی در بیان جزییات این خبر تصریح کرد: برای کسب آمادگی تولید انرژی الکتریکی در واحدهای بخاری و سیکل ترکیبی نیروگاه، همه ساله با برنامه ریزی های انجام شده، ۱۷ فعالیت تعمیرات اساسی، نیمه اساسی و بازدید دوره ای در ۱۳ واحد بخاری و سیکل ترکیبی انجام می شود که هم اکنون واحد شماره ۲ بخاری به ظرفیت تولید ۲۵۰ مگاوات، برای اجرای تعمیرات بازدید دوره ای از مدار تولید، خارج شده است.

وی ادامه داد: بازدید دوره ای لوله های فشاربالا، تعویض تعدادی از لوله های فاینال ری هیت، برنامه ریزی برای انجام تعمیرات اساسی الکتروموتورها و پمپ های ۶.۶ کیلوولت، همچنین رفع نشتی از دلتاهای مربوط به برج خنک کننده اصلی واحد و دیگر اقدامات مرتبط با حوزه های الکتریک و ابزاردقیق از مهمترین فعالیت هایی است که در این دوره از تعمیرات انجام خواهد شد.

به گفته وی، فعالیت های تعمیرات این واحد با استفاده از ظرفیت های داخلی و با تکیه بر دانش تخصصی کارکنان معاونت تعمیرات نیروگاه بخار انجام می شود.

لازم به یادآوری است که در ادامه برنامه های تعمیرات واحدهای سیزده گانه نیروگاه شهید رجایی، هم اکنون واحد شماره سه ۲۵۰ مگاواتی نیروگاه بخار این نیروگاه نیز تحت تعمیرات اساسی قرار دارد و به طور همزمان واحد شماره ۲ بخاری نیز تحت تعمیرات قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.