عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در کنار قانون تأمین و تولید مسکن به دنبال اصلاح و بروزرسانی قانونی نظام مهندسی هستیم که انتظار می‌رود در مجلس یازدهم این قانون نیز نهایی شود.

 قانون نظام مهندسی اصلاح می شود

به گزارش  قدس آنلاین، صدیف بدری در نشست با مطالبه‌گران اصناف و بازار اردبیل گفت: اگر بانک‌ها به تعهد خود عمل نکنند جریمه شده و مبالغ جریمه نیز به حساب صندوق مسکن واریز می‌شود. با تلاش کمیسیون عمران مجلس قانون تأمین و تولید مسکن به تصویب رسید تا به دور از هرگونه بهانه‌جویی و یا بی‌تفاوتی دولت‌ها ساخت مسکن مورد توجه قرار گرفته و از طریق صندوق مسکن نیز بخشی از منابع تأمین شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: در دولت سیزدهم نیز طرح نهضت ملی مسکن در همین راستا آغاز شده و در کشور در حال ساخت است که اگر بانک‌ها به تعهد خود عمل کرده و آورده متقاضیان نیز به موقع پرداخت شود در سال‌های آینده امکان تحویل و واگذاری این واحدها وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در کنار قانون تأمین و تولید مسکن به دنبال اصلاح و بروزرسانی قانونی نظام مهندسی هستیم که انتظار می‌رود در مجلس یازدهم این قانون نیز نهایی شود. در حوزه حمایت از تولید نیز قانون حمایت از تولیدات دانش بنیان به تصویب رسید تا تسهیلگری را در صدور مجوز کسب و کار شاهد باشیم.

بدری فعالیت‌های خود در حوزه منطقه‌ای با نگاه توسعه زیرساخت ها در استان را یادآور شد و بیان کرد: استان اردبیل به زیرساخت انرژی، ارتباطات، راه، راه آهن، فرودگاه و دیگر زیرساخت های اساسی نیاز دارد که ما در مجلس دهم و یازدهم سعی کردیم تا پروژه سخت و صعب العبور راه آهن اردبیل – میانه را به جد رصد کرده و پیشرفت آن را از 36 درصد به 92 درصد برسانیم و به رئیس جمهور نیز تاکید کردیم که سفر دوم خود را از طریق خط ریلی انجام دهد.

وی افزود: بر این باورم اردبیل باید به چهارراه ریلی کشور تبدیل شود تا با اتصال به راه آهن بستان آباد و آستارا بتوان تقویت تجارت ملی و بین المللی را از طریق این خط ریلی شاهد بود. با تقویت زیرساخت فرودگاه اردبیل بر این باوریم این فرودگاه نیز باید به هاب منطقه ای تبدیل شود تا این استان بتواند در حوزه توسعه تجارت منطقه ای نقش‌آفرینی کند.

بدری با اظهار تأسف از تاخیر و تعلل دولت در شروع عملیات اجرایی منطقه آزاد گفت: براساس مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام باید از چهار نقطه پیشنهادی از یک نقطه منطقه آزاد اردبیل آغاز شود اما همچنان دولت سیزدهم در شروع عملیاتی منطقه آزاد اردبیل منفعل عمل می کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.