معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی باید برنامه مدون برای رفع مسائل و مشکلات کشور و مناطقی که در آن قرار دارند داشته و در این زمینه ها پیشگام باشند.

معاون وزیر علوم: دانشگاه‌ها برای رفع مشکلات پیشگام باشند

به گزارش قدس خراسان، عبدالحسین کلانتری روز شنبه در آیین تودیع و معارفه رییس مجتمع آموزش عالی گناباد اظهار کرد: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی باید با شناسایی مسایل و مشکلات منطقه‌ای خود از همه ظرفیت‌های علمی و تحقیقاتی خود برای رفع آن‌ها بهره بگیرند و همراه مسوولان در این زمینه‌ها باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به قدمت و ظرفیت‌های غنی تاریخی، فرهنگی و اجتماعی گناباد ادامه داد: مجتمع آموزش عالی گناباد در تراز این شهرستان با چنین ظرفیت‌های غنی نیست و رشد و توسعه نیافته است و باید با همراهی و هم افزایی همه مسوولان دستگاه‌های اجرایی و بخش‌ها و حوزه‌های علمیه شاهد شکوفایی و نقش آفرینی بیشتر آن در گناباد و منطقه باشیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: طرح آمایش دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی موجب یکپارچگی این بخش‌ها در گناباد می‌شوند تا مراکز دانشگاهی گناباد بدون آن که حذف شوند با مدیریت واحد از ظرفیت‌های یکدیگر برای توسعه علمی و آموزشی منطقه بهره بگیرند.

فرماندار گناباد هم گفت: این شهرستان در همه زمینه‌ها اعم از اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نیاز مبرم به بهره‌گیری از ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی دارد و باید همه مسائل متکی بر مبانی علمی پیش برود و برنامه ریزی و اجرا شود.

رضا نصیری افزود: مجتمع آموزش عالی گناباد باید بیشتر از گذشته برای حل مسایل و مشکلات، راهکارهای علمی ارایه دهد و از ظرفیت‌های این مجتمع برای تدوین و تحقق سند تحول گناباد بهره گرفته شود و سایر بخش‌ها و دستگاه‌های اجرایی و نخبگان و مسوولان و دست اندرکاران ذیربط همراه این مجتمع باشند.

وی آمایش آموزش عالی را یک امر مهم و مسلم ذکر کرد و ادامه داد: از این ظرفیت برای ارتقای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گناباد استفاده می‌شود و دانشگاه پیام نور این شهرستان هم منحل و یا حذف نمی شود بلکه با مجتمع آموزش عالی گناباد ادغام تا زمینه ارتقای این مجتمع به دانشگاه بیش از پیش فراهم شود.

فرماندار گناباد نتایج موثر اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گناباد را از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون یادآور شد و گفت: در یک سال و نیم گذشته افزون بر ۲ هزار و ۳۰۰ قطعه زمین در راستای این طرح به متقاضیان دارای شرایط واگذار شده است و این در حالی است که در هشت سال قبل، تنها ۴۰ قطعه زمین در کاخک و بیدخت از توابع این شهرستان واگذار شده بود.

در پایان این آیین دکتر یاسر اسماعیلیان به عنوان رییس مجتمع آموزش عالی گناباد معرفی و از خدمات دکتر علیرضا زمانی بهابادی در این سمت قدردانی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.