مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری لرستان جزئیات قطع درخت‌های چنار در منطقۀ سرآسو را تشریح کرد.

جزئیات قطع درختان ۲۰۰ ساله چنار در لرستان/ درخواست مجری سد مخمل‌کوه برای قطع درختان

به گزارش قدس آنلاین، حسین میرزایی با اشاره به حواشی ایجادشده دربارۀ قطع یک درخت چنار در لرستان که گفته می‌شود ۲۰۰ساله است، اظهار داشت: حفاظت از درختان جزو راهبردهای اصلی اداره‌کل منابع‌طبیعی است، اما سه اصله درخت در مخزن سد مخمل‌کوه قرار داشت و چاره‌ای غیر از قطع این درختان وجود نداشت.

وی با تأکید به اینکه قدمت درختان قطع‌شده در محدودۀ ساخت مخمل‌کوه مشخص نیست، افزود: مجری ساخت این سد با نامه‌ای به شماره ۲۸۶/ک/۶۲ مورخ ۱۴۰۲/۸/۳ درخواست عملیات عمرانی را در سرآسو داشت و منابع‌طبیعی نیز به‌دلیل تأمین آب پایدار برای مردم با این اقدام موافقت کرده‌است.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری لرستان با بیان اینکه روند قانونی عملیات اجرایی سد مخمل‌کوه طی شده‌است، عنوان کرد: اجرای پروژه‌های عمرانی روی منابع‌طبیعی اثر می‌گذارد و تلاش ما این است که این آسیب به حداقل برسد.

وی با اشاره به وجود درختان قطع‌شده چنار در محل عملیات اجرایی سد مخمل‌کوه در خرم‌آباد، بیان کرد: این منطقه پس از عملیات اجرایی این پروژه آبگیری می‌شود.

میرزایی گفت: چنار جزو درختان جنگلی محسوب نمی‌شود و سن دیرزیستی درختان قطع‌شده در منطقۀ سرآسو خرم‌آباد به‌دلیل دست‌کاشت بودن ۲۰۰ سال نیست.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.